S’inicia el Curs de postgrau de Dinamització de Projectes d’Envelliment Actiu

Ahir dia 3 de maig es va iniciar la  1a.  edició del Curs de postgrau de Dinamització de Projectes d’Envelliment Actiu. Ha inaugurat el curs Ma. Assumpció Roset, Comissionada de l’Alcaldia de la Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona.

Aquest Comissionat ha engegat una campanya sol·licitant a les diferents entitats ciutadanes l’adhesió a un document que recull els principals reptes de la Unió Europea al declarar l’any 2012 com a “Any Europeu de l’Envelliment Actiu i la Solidaritat entre Generacions”.

L’esmentat postgrau, organitzat en el marc de l’Any Europeu de  l’Envelliment Actiu i la Solidaritat entre Generacions, és el primer i únic programa d’aquesta especialitat a Espanya.

La lliçó inaugural “Oci i gent gran” ha estat impartida pel Dr. Manuel Cuenca, catedràtic de la Universitat de Deusto, fundador i director del Instituto de Estudios de Ocio.  Tot seguit, Pilar Medina, codirectora del postgrau, professora lectora de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra i doctora en Psicologia per la Universitat de Barcelona ha ofert la ponència “La representació social de la  vellesa”.

El curs finalitzarà el 14 de juny amb la taula rodona “Present i futur de les polítiques per a un envelliment actiu” en la que hi participarà, entre altres, Agustí Vilà, director de l’Oficina de Gent Gran Activa de la Generalitat de Catalunya.