Cecilia Puglesi presenta el multipremiat curtmetratge 'Shift'

Cecilia Puglesi, exalumna del Màster en Animació, va impartir un seminari a l'auditori de l'edifici Balmes sobre el multipremiat curtmetratge Shift i va parlar del procés de producció centrant-se en els aspectes de disseny i art i de l'animació en 3D.

El curtmetratge ha estat projectat en nombrosos festivals d'animació de tot el món, destacant com un dels millors projectes d'animació. Shift col·lecciona diversos premis en la categoria de millor curt 3D en el passat Animayo 2016, el Festival Internacional de Cinema d'Animació, Efectes Especials i Videojoc. També ha guanyat com a millor curt 3D al Naff, a Bòsnia. Ha estat a la selecció del Festival de Curtmetratges de l'Órbigo Luna de Cortos i també a la Mostra de Cinema d'Ascaso (Pirineus). Ha passat per Perú dins el Sembrando Cine 2016, per Tòquio al Short Shorts Film Festival & ÀSIA 2016 i per Roma a La Città Incantata 2016.

L'èxit de Shift ha empès la carrera professional de Cecilia Puglesi, que no oblida els seus orígens ni la seva trajectòria. Va néixer a Mendoza, Argentina, on va estudiar disseny. Però des de petita tenia clar que el que a ella realment li agradava era l'animació. Per això, després de la seva graduació va buscar formació superior especialitzada i, al no trobar-la a l'Argentina, es va desplaçar a Barcelona. Aquí va fer un màster en Sistemes Cognitius i Mitjans Interactius i el Màster en Animació de la UPF Barcelona School of Management. El Màster en Animació li va permetre aprofundir en les tècniques 3D.

El 2013 es va traslladar a Nova York amb l'ajuda d'una beca Fulbright per fer un MFA en Computer Art a la Schoof of Visual Arts, on va crear Shift al costat del seu col·lega Yijun Liu.