Selecció de films documentals catalans al Festival Internacional de Films de Rotterdam

La Secció del festival \"SIGNALS: POMPEU FABRA\" acull deu pel·lícules desenvolupades en col·laboració amb la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

La present edició del Festival Internacional de Rotterdam, IFFR 2010, presenta una selecció de films catalans a la secció \"Signals: Pompeu Fabra\" que han estat desenvolupats i realitzats en col·laboració amb la Universitat Pompeu Fabra i el Màster en Documental de Creació de l'Institut d'Educació Contínua de Barcelona (IDEC-UPF).

Els films seleccionats han estat dirigits per directors connectats amb el Màster en Documental de Creació de la Universitat Pompeu Fabra i amb els Estudis de Comunicació Audiovisual d'aquesta mateixa Universitat, des d'alguns dels seus professors com José Luis Guerín i Ricardo Íscar, fins alguns dels seus nous talents com Isaki Lacuesta, Abel Roure, Carla Subirana o German Berger.

El programa comptarà amb novetats com el documental de Ricardo Íscar, Dansa als Esperits filmat a la selva del Camerun o El ex-boxeador de Víctor García, un relat contemplatiu sobre la vida del campió d'Europa en boxa Santiago Rojas.

Altres treballs recents com Nadar de Carla Subirana, un film sobre la influència a la seva família de l'execució del seu avi a la Guerra Civil. B-Side de la cineasta Eva Vila (que és també coordinadora del Màster en Documental de Creació), un documental calidoscòpic de l'escena musical de Barcelona, Ich bin Enric Marco de Santiago Fillol i Lucas Vermal, un film que segueix l'expresident de l'associació de deportats de Mathausen a Espanya en un viatge desmitificador del seu passat, i La terra habitada d'Anna Sanmartí, un film sensitiu en el que entra en l'essència del viatge, produït per la co-coordinadora del màster Marta Andreu.

També la mateixa secció Tiger Awards on al 2006 el festival guardonava un altre film del màster: El Cielo Gira de Mercedes Alvarez, ha seleccionat Los Condenados d'Isaki Lacuesta, que parla de la lluita dels ex-revolucionaris en un no anomenat continent Sud-americà.

Projeccions:

• Ich bin Enric Marco, de Santiago Filllol, 29 i 31 gener.
  • Una cierta verdad, d'Abel Garcia, 1 i 3 febrer.
  • El ex boxeador, de Víctor García, 2, 3 i 6 febrer.
  • Dansa als esperits, de Ricardo Iscar, 2, 3 i 6 febrer.
  • La terra habitada, d' Anna Sanmartí, 1 i 4 febrer.
  • Nadar, de Carla Subirana, 1 i 4 febrer.
  • B-Side, d'Eva Vila,  2 i 3 febrer.
  • Mi vida con Carlos, de Germán Berger, 2 i 5 febrer.
  • En Construcción, de José Luis Guerín.
  • Los Condenados, d'Isaki Lacuesta. Tiger Awards.

Per a més informació sobre el Festival, fes click aquí