Presentació de la Revista 5W als alumnes del Màster en Periodisme Polític Internacional

5W és una revista d'informació internacional amb una aposta radical per la narració i la imatge, en versió web i en paper. L’elaboren reporters i fotògrafs amb voluntat de reunir en un espai històries de fons i el necessari context per entendre la política internacional, la guerra i la pobresa i va néixer el passat mes de setembre.

Marta Arias, al centre amb mocador groc, amb els alumnes del Màster en Periodisme Polític Internacional.

Aquesta setmana, un dels membres del col·lectiu 5W i ex-alumna del Màster en Periodisme Polític Internacional de la UPF Barcelona School of Management, Marta Arias, va tornar a les aules del màster de la Pompeu Fabra a explicar aquesta nova aposta informativa de periodisme internacional. Marta Arias va explicar com la revista ha aconseguit el record de microfinançament a Verkami. En 49 hores i 20 minuts els aportadors van aconseguir el primer repte de finançament de la Revista 5W: arribar als 25.000 euros. És el projecte periodístic que més ha recaptat durant els dos primers dies en aquesta plataforma. A la pàgina de la campanya, deien que necessitaven 60.000 euros per cobrir 2015, és a dir,  per poder crear una plataforma, en web i un cop l'any en paper, on escriure cròniques de llarga distància. Un lloc on veure el món, també, a través de la imatge. I pagant els col·laboradors.

Marta Arias, de la promoció 2015 del Màster en Periodisme Polític Internacional, va explicar que el col·lectiu de 5W són reporters i fotògrafs amb voluntat de reunir d’explicar i fer entendre la política internacional. La sessió va servir perquè els actuals alumnes del Màster poguessin preguntar des de com es porta endavant el projecte des d'una perspectiva comercial fins a les perspectives del futur d'una aposta que demostra que hi ha interès i suport financer per a una manera alternativa d'explicar l'actualitat internacional fora dels mitjans convencionals.

Què és 5W?
Segons la pàgina web, les 5W són les preguntes que permeten descobrir el món (who, what, when, where and why). La revista és un projecte obert a cobrir tot tipus d'assumptes internacionals (polítics, socials, econòmics, militars i sobretot humans) a través de cròniques, reportatges, entrevistes, fotos i vídeos de tot el món. L’edita el Col·lectiu 5W- amb la col·laboració d'una xarxa de periodistes i fotògrafs desplegats en diversos punts de l'Àfrica, Amèrica, Àsia, Europa i Orient Mitjà-.

Per a més informació podeu consulta la revista a www.revista5W.com