La UPF Barcelona School of Management se suma a la campanya #ParaLosValientes

• El Hospital Sant Joan de Déu Barcelona s'incorpora al MBA Challenge Garage, un projecte d'innovació oberta impulsat per l'escola de management de la Universitat Pompeu Fabra
  • Estudiants de l'Executive MBA afronten el repte d'idear un projecte que reactivi la campanya i els permeti aconseguir el "share social" cap a la recaptació de fons

La campanya #ParaLosValientes de l'Hospital de Sant Joan de Déu Barcelona, ​​que va arrencar el febrer d'aquest any amb la col·laboració de Leo Messi, ha aconseguit reunir 14,4 milions d'euros a través de microdonacions i aportacions d'importants donants i empreses per a la construcció del SJD Pediatric Cancer Center Barcelona, ​​l'hospital de càncer infantil més gran d'Europa. Les obres de l'hospital arrencaran el 2018, tot i que l'Hospital Sant Joan de Déu necessita encara recaptar 15 milions d'euros més per completar el projecte que comptarà amb 40 habitacions, 8 càmeres per a trasplantaments de progenitors hematopoètics, 30 boxs d'hospital de dia, 20 despatxos per a consultes externes, radiofarmàcia, laboratori i altres serveis no assistencials.

Per tal de reactivar la recaptació de fons, els impulsors del projecte han decidit comptar amb la UPF Barcelona School of Management i el seu projecte d'innovació oberta, el Challenge Garage. 'La innovació oberta significa combinar el seu coneixement intern amb l'extern per tirar endavant els projectes d'estratègia i de R + D. Des de la UPF Barcelona School of Management, posem a disposició de les empreses i organitzacions nostre ecosistema d'agents de l'escola i comunitat d'alumnes, en aquest cas de l'Executive MBA, per treballar junts en reptes reals', explica el degà de la UPF Barcelona School of Management, Daniel Serra de la Figuera. En aquest context, durant dues setmanes, Universitat, Hospital i estudiants treballaran intensivament en sessions de creativitat i innovació on es comparteixen idees, propostes i fins i tot models de negoci. El repte, en aquesta ocasió és, idear per a l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona un pla estratègic que els permeti recaptar al voltant de 5 milions d'euros en donacions via web.

La presentació del repte als estudiants es va fer dissabte per part de Mariana Romero, del departament d'Atenció al Donant Obra Social Infància de Sant Joan de Déu. 'Estem molt il·lusionats i confiats que aquest Challenge ens aporti idees creatives i inspiradores que puguem implementar i que ens ajudin a arribar a la societat perquè entengui que la lluita contra el càncer infantil és una tasca de tots perquè, a diferència del càncer d'adults, pràcticament no s'investiga'. I és que hi ha un cas de càncer en nens per cada dos-cents en adults i la seva investigació per part de la indústria mai seria rendible. L'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona va registrar l'any passat 216 nous casos de càncer infantil, el màxim de casos pediàtrics registrats per un hospital espanyol en el Registre Nacional de Tumors.

I mentre el Challenge Garage avança a idear un pla efectiu de difusió i captació de fons, Sant Joan de Déu ha presentat un curt, obra del director de cinema i guanyador d'un Goya Carlos Marqués-Marcet, també professor del postgrau en Montatge Audiovisual de la UPF Barcelona School of Management. En ell, es mostra el testimoni de diversos nens malalts de càncer i pacients de Sant Joan de Déu. Aquest curt serà projectat durant el mes de gener a 90 sales de Cinesa.