Recuperar la democràcia, per Vicenç Navarro

El director del Màster en Polítiques Públiques i Socials, explica com avui en dia estem vivint mobilitzacions populars en moltes parts del món, des dels països àrabs fins a Wisconsin (EEUU), incoïn-te la majoria de països de la Unió Europea que demanen canvis de les polítiques dutes a terme per governs i estats que es perceben insensibles al desitjos de la majoria de la població. A l’article publicat el 7 d’abril de 2011 al diari Público, descriu com “ en aquestes manifestacions, tot i l’elevada diversitat de situacions, hi ha un element comú: la protesta enfront a una enorme concentració de poder econòmic i polític que obstaculitza l’expressió democràtica”.

Al seu article, el Catedràtic d’universitat de Ciència Política i de l’Administració del departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF destaca que “Estem veien a Espanya la posada en marxa, per part del Estat (tan central com autonòmic),  de retallades molt substancials de la despesa  pública, incloent les despeses públiques socials que financen les transferències publiques, com les pensions i serveis públics del Estat del benestar”. Segons el seu article, “Aquestes retallades estan afectant d’una manera molt marcada la qualitat i cobertura d’aquests serveis empitjorant la situació existent, que ja era insuficient abans de començar la crisi”.

Vicenç Navarro és Catedràtic de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra. És també professor de Polítiques Públiques a la Johns Hopkins University (Baltimore, EUA), on ha impartit docència al llarg de 35 anys. Dirigeix el Màster en Polítiques Públiques i Socials impartit conjuntament per l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i la Johns Hopkins University. Dirigeix també l'Observatori Social d'Espanya.

Per acabar de llegir la noticia sobre recuperar la democràcia podeu clicar aquí i llegir l’article publicat a Público.es