El Màster en Comunicació Científica de l’UPF-IDEC, una formació amb reconeixement professional

Antics alumnes del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental que imparteix l’UPF-IDEC en col·laboració amb l'Obra Social 'La Caixa' han estat notícia els darrers mesos per adquirir càrrecs de responsabilitat en institucions i empreses destacades de l’àmbit de la ciència.

El cas més recent és el de Rosario Martínez, doctorada en Química, exalumna de la darrera edició del Màster i excol·laboradora de l’Observatori de la Comunicació Científica de la UPF, que s’acaba d’incorporar com a responsable de comunicació científica en el departament de comunicació de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ).

Altres dos exalumnes del programa estan formant part del nou projecte europeu RRI Tools, A Project to Foster Responsible Research and Innovation for Society, with Society. Es tracta de Guillermo Santamaría, exalumne de la 9a. promoció del Màster (any 2004), que porta més de 6 anys treballant a l’Obra social “La Caixa” com a gestor d’activitats de divulgació científica i és el gestor del nou projecte científic, i de Daniel García Jiménez, exalumne de la 18a. promoció (any 2013), que s’ha incorporat al projecte europeu RRI Tools portant a terme el desenvolupament de continguts per a les eines digitals, la formació de formadors i la comunicació interna.

D’altra banda, el passat mes de febrer María Trenzado, exalumna de la promoció 2007, va ser anomenada coordinadora de comunicació científica i premsa de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), el centre d’investigació biomèdica vinculat a l’Hospital Clínic de Barcelona, i Àlex Argemí, de la promoció 2002, va ser anomenat director de Comunicació de l’Institut Català de Nanonciència i Nanotecnologia (ICN2).

El Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental que imparteix el professor Vladimir de Semir celebrarà pròximament la seva 20a. edició. Al llarg d’aquests anys han passat pel programa més de 450 participants procedents de més de 20 països. Molts d’ells ocupen actualment llocs destacats en el camp de la comunicació científica. Des de l’any 2013, el Màster s’ofereix també en modalitat online.