Raphael Minder, corresponsal del New York Times, analitza la professió del periodista internacional

El Màster en Periodisme Polític Internacional de la UPF Barcelona School of Management va rebre la visita de Raphael Minder, corresponsal per Espanya i Portugal del New York Times. Minder es desplaçà a Barcelona per cobrir la votació al Parlament de Catalunya de la resolució independentista però va dedicar un temps als estudiants del Màster en Periodisme Polític Internacional, dirigit per Christopher Tulloch.

Minder va atendre les preguntes dels estudiants sobre els aspectes professionals i personals de la figura del corresponsal a l'estranger i més específicament relacionades amb la missió periodística de cobrir Espanya i Portugal en temps polítics convulsos com els actuals. Sempre il·lustrats amb exemples i anècdotes molt reveladores, Minder va parlar de com va arribar a ser el corresponsal del diari més influent del món, del seu dia-a-dia professional, de les seves fonts informatives i dels aspectes més sorprenents i desafiants del seu treball.

Nascut a Ginebra, Raphael Minder ha estat periodista a temps complet des de 1993, quan va començar a treballar a Suïssa per Bloomberg News. Va passar 10 anys com a corresponsal per al Financial Times a París, Brussel·les, Sydney i finalment Hong Kong com a corresponsal per a Àsia. Llicenciat per la Universitat d'Oxford, on va estudiar política, filosofia i economia, té un Màster de l'Escola de Periodisme de la Universitat de Columbia a Nova York. Raphael sempre ha treballat en anglès, però també parla francès, alemany i espanyol.