Raffaelle Manini, alumne del Master of Science in Management; guanyador del primer premi UPF-ACCID

Raffaelle Manini, alumne del curs passat al Master of Science in Management, ha estat guardonat amb el primer premi al millor cas pràctic 2016 que atorga l'Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció (ACCID), en col·laboració amb la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Pompeu Fabra i la UPF Barcelona School of Management. Aquests premis volen impulsar la creació de casos pràctics i reals que puguin utilitzar-se posteriorment per a la docència a través dels treballs realitzats pels alumnes procedents de la UPF.

Raffaelle Manini es va presentar amb un cas sobre Triodos Bank amb el títol 'Bank with values to improve the World and the people', que va ser supervisat pel professor Oriol Amat. 'És un cas que analitza molt bé les característiques de la banca ètica i les diferències amb la banca convencional', ha explicat Amat. El cas descriu el model de funcionament de Triodos Bank i el seu sistema de control, quadre de comandaments i indicadors.

El jurat, format per Teresa Monllau (Facultat CEE, UPF), Carolina Luis Bassa (UPF Barcelona School of Management) i Francisco Marin (ACCID) va valorar que es tracti d'un cas de recent actualitat, que tocava un tema inusual en els casos com és la Responsabilitat Social Corporativa. A més, es va destacar la claredat expositiva del cas que el fa ideal per utilitzar en cursos de grau i postgrau.

El segon premi va ser per a un cas sobre Privalia, realitzat per Alejandro Martí i Marc Guardiola, i el tercer premi va ser per al cas Juncà Gelatines: des de la fundació al concurs de creditors realitzat per Roser Garcia Arnau i supervisat per Susana Domingo i Pilar Lloret.

Els tres premis estan dotats amb 1.000 euros cadascun.

El quart premi va ser repartit entre el cas de CINESA, realitzat per Vikesh Ramesh Mahboobani Martinez, Miquel Bassart Lore i Asier Ramírez de la Piscina López de Briñas i el cas de Casa Ametller de Carlota March, Paola Martínez, Mercè Muñoz i Maria Teresa Porta, dotat amb 500 euros.