Alumnes del Màster en Advocacia guanyen la IV edició del Concurs "Inger Helga Pedersen" de la UPF

• Aquest any, els dos grups finalistes eren alumnes del Màster Universitari en Advocacia

Caroline Chust, Lluc Pol Bonnin i Lydia Santaella, alumnes del Màster en Advocacia  de la UPF Barcelona School of Management, han estat els guanyadors de la quarta edició del Concurs de Drets Humans "Inger Helga Pedersen" organitzat pel Departament de Dret de la Universitat Pompeu Fabra i obert a estudiants de qualsevol programa de Màster o Doctorat en Dret de les Universitats catalanes. Aquest concurs de simulació de litigi té per objectiu promoure la discussió i formació en temes jurídics relatius als drets humans.

La sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella va acollir la quarta edició de la competició que va enfrontar dos equips finalistes de la ronda clasificatòria, casualment tots dos formats per alumnes del Máster Universitari en Advocacia.

Caroline Chust, Lluc Pol Bonnin i Lydia Santaella van imposar-se en la final a Victoria Tejedor Romero, Albert Gamito Guijarro y Alexandre Serra Vila. L'equip guanyador va defensava la posició de l'Estat a la final.

La competició "Inda Helga Pedersen" és una activitat acadèmica que té per objectiu la simulació d'un litigi al Tribunal Europeu de Drets Humans. Els participants representen la posició de les víctimes o de l'Estat en relació a un cas hipotètic que conté presumptes violacions de drets humans. Enguany, el cas estava relacionat amb la immigració i els drets humans, una temàtica d'especial actualitat. El jurat de la final va estar presidit per Marisa Iglesias, professora del Departament de Dret de la UPF, i va comptar amb la presència d'Alejandro Saiz, director del Departament, i dels professors Víctor Ferreres i Gracy Pelacani, i Artem Lazarev, jurista al Tribunal Europeu de Drets Humans.

Els dos equips, guanyador i finalista, visitaran la seu del Tribunal Europeu de Drets Humans, i assistiran a una de les seves audiències i es reuniran amb membres d'aquest òrgan.

El Tribunal Europeu de Drets Humans és la màxima autoritat judicial per a la garantia dels drets humans i les llibertats fonamentals a tot Europa. Visitar i conèixer in situ aquesta institució representa també una gran ocasió per als futurs advocats.