Què passa a Haití? per Vicenç Navarro

El director del Màster en Polítiques Públiques i Socials, analitza la situació política a Haití responsable de l'enorme pobresa que viu el país. A l'article publicat el 24 de febrer del 2011 al diari Público, descriu que ?les arrels de la pobresa que pateix Haití són conseqüència de les intervencions del països suposadament humanitaris que històricament han donat suport i continuant donant-lo a les elits governants del país?.

En el seu article, el Catedràtic d'universitat de Ciència Política i de l'Administració del departament de Ciències Polítiques i Socials de l'UPF destaca que ?el problema és conseqüència de la contínua intervenció dels països humanitaris?, segons el seu l'article, ?l'actuació del govern federal d'Estats Units i del govern francès que ha liderat la resposta de la UE a l'Haití, ha sigut enormement intervencionista abans, durant i desprès del terratrèmol?.

Vicenç Navarro és Catedràtic de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra. És també professor de Polítiques Públiques a la Johns Hopkins University (Baltimore, EUA), on ha impartit docència al llarg de 35 anys. Dirigeix el Màster en Polítiques Públiques i Socials impartit conjuntament per l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i la Johns Hopkins University. Dirigeix també l'Observatori Social d'Espanya.

Per llegir la notícia completa sobre la situació a l'Haití i els factors que l'han provocat podeu clicar aquí i accedir a l'article ?¿Qué pasa en Haití??, publicat en castellà a www.publico.es