Dos projectes del Màster Universitari en Animació, seleccionats en el Plançó

L’Arts Santa Mònica serà la seu del Plançó, un concurs de peces d’animació organitzat dins el Festival Internacional de Curtmetratges i Animació de Barcelona, Mecal. Per l’edició d’enguany han estat seleccionats dos curtmetratges produïts per alumnes del Màster Universitari en Animació.

Per una banda, ’Epika’ de Andrea Daia Benyei Peco, Aina Araújo Barcelo, Laia Baldevey Quilez, Eduardo Hernández Escobar, Damian Segura Alcaraz, on el fil conductor de la història se centre en Alexandre, el domador dels mars, que s’haurà d’enfrontar a un terrible monstre marí que terroritza al seu poble, i d’altres batalles èpiques entre humans i déus, entre la realitat i la imaginació.
L’altre curtmetratge seleccionat realitzat per exalumnes del màster és ’Al Compás’ de Álex García, Julián Lobo-Guerrero, Mayra Pomaquero, Gustavo Vejerano, Adriana Quizhpi on dos joves amants que volen estar junts per sempre, per aconseguir-ho hauran de trencar les regles del fascinant i misteriós món en què viuen.

Aquests curtmetratges, juntament amb altres finalistes, es projectaran a l’Arts Santa Mònica dins del Mercal el pròxim 17 de març a partir de les 17:00h, i el premi l’atorgarà el públic assistent que escollirà el millor curt. El premi consisteix en el viatge, allotjament, manutenció i acreditació per a la pròxima edició del 3D Wire en el mes d’octubre del 2017. Tota una oportunitat, ja que és el mercat professional més important d’Espanya i té una gran repercussió tant en l’àmbit nacional com europeu.
Per altra banda, el festival també ofereix una trobada networking entre estudiants i professionals per compartir experiències i projectes. A més, ofereix visibilitat als curtmetratges finalistes del concurs Plançó, on directors de programa i professionals del sector tindran accés permanent a través del web del festival.

El concurs està obert a tots els estudiants d’escoles i universitats catalanes. La peça presentada pot ser un curtmetratge, un videoclip, una peça publicitària o un commission film, sempre que l’animació sigui almenys del 80% de la peça. Les peces s’han d’haver realitzat amb posterioritat a l’1 de gener de 2016.

Més informació aquí