L’UPF-IDEC i el Club de Bàsquet Gavà signen un conveni per impartir un programa pioner de Mediació esportiva

El programa de Mediació en l’àmbit educatiu i esportiu que el Club de Bàsquet Gavà desenvoluparà amb la col·laboració de l’UPF-IDEC és un projecte pioner a l’Estat Espanyol, ja que és la primera vegada que una entitat esportiva posa en marxa un programa de mediació a la seva entitat. A Europa només l’Inter de Milan té una iniciativa d’aquestes característiques.

El president del CB Gavà, Josep Maria Barrabés, va explicar que la posada en marxa d’un pla de mediació els ajudarà a gestionar de manera adequada els conflictes que puguin sorgir, des del diàleg i afavorint que el Club sigui un espai de convivència”.

L’acte va comptar amb la presència de l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, i el director acadèmic de l’UPF-IDEC, Daniel Serra, qui va destacar la importància que té la posada en marxa d’aquest Pla de Mediació amb el CB Gavà. Per Serra, la seva posada en marxa permetrà ‘obrir la Universitat a la resta de la societat, que no la vegin com una institució llunyana i tancada. I a més, pels nostres estudiants serà positiu donat que els hi donarà la possibilitat de fer pràctiques, gràcies al conveni signat amb el CBG’.

El director del Màster Mediació Professional de l’UPF-IDEC, Javier Wilhelm, va destacar que ‘aquest programa suposa tot un repte pel club que té com a bandera la col·laboració i no la competència. Un club que aposta per la pau, el diàleg i la convivència per damunt dels resultats’. Wilhelm va parlar de la mediació i les eines que serveixen per resoldre els conflictes. Eines com preguntar, escoltar, negociar, participar i també la prevenció, el respecte i l’educació per la pau. Eines que han d’ajudar a canviar la forma de tractar els problemes però també la manera en què ens relacionem els uns amb els altres.

Finalment, el co-responsable de l’Àrea Social i Coordinador del Programa de Mediació i Convivència del CB Gavà, Germán Barrena va explicar que “l’objectiu és fomentar el coneixement a través de la formació, potenciar el diàleg com a eina de resolució de conflictes i prendre decisions de forma conjunta, fer un treball de prevenció, acceptar les diferències i afavorir la convivència”.

El Pla de Mediació i Convivència del CBG s’inicia aquest 2014 i es perllongarà fins al 2016, any en què és previst crear al club un centre propi de mediació que puguin utilitzar els integrants del club.