Professors de l’IDEC i la Barcelona School of Management reflexionen sobre el Món Co en la segona edició de Quorum

El Món Co, en referència al treball col·laboratiu, cooperatiu o cocreatiu que s'està generant entre la societat actual, centra les reflexions de la segona edició del Quorum, el monogràfic de l’IDEC-UPF i la Barcelona School of Management.

En aquest segon monogràfic s’analitzat la revolució que han suposat les noves tecnologies i les comunitats opensource en el futur dels negocis. Des de l’aparició d’Internet, vivim en una revolució constant en les formes de comunicar-nos, de relacionar-nos i, fins i tot, de treballar. Les noves tecnologies han afavorit el treball col·laboratiu: Viquipèdia, comunitats open source, blogs, xarxes socials, etc. Les oportunitats que ofereixen totes aquestes eines aplicades al món laboral i professional dins de l’empresa són infinites. La col·laboració s’ha convertit en un avantatge competitiu en molts àmbits: entre empresa i clients, entre empresa i proveïdors, entre empresa i universitat i, fins i tot, entre empresa i competidors. Per això, cada vegada més, la societat i el món caminen cap a un univers més Co-: cooperatiu, col·laboratiu o cocreatiu. Es tracta de canalitzar i coordinar esforços, de potenciar la creativitat i la generació d’idees, d’optimitzar els recursos i de practicar la innovació.

Quorum pretén aportar la nostra opinió sobre temes d'actualitat des de la transversalitat de les diferents àrees d'especialització i aprenentatge amb la finalitat de crear i compartir coneixement a partir de la suma de les diferents veus i visions. En aquesta segona edició del Quòrum, us oferim les interessants reflexions d’experts i entesos que, de manera col·laborativa, ens donen el seu punt de vista particular sobre el món Co, col·laborant al seu torn entre tots per construir una visió més global i multidisciplinària del tema. El blog es obert també a rebre i compartir les opinions de tothom que vulgui.