Primera jornada sobre periodisme esportiu a la UPF

El passat 5 de juny va tenir lloc al Campus de la Comunicació-Poblenou de la UPF,  la primera jornada sobre periodisme esportiu organitzat pel Màster en Periodisme Esportiu del IDEC-Universitat Pompeu Fabra que dirigeixen els professors Salvador Alsius i Sergi Cortiñas i la Facultat de Comunicació de la UPF.

La benvinguda al acte va anar a càrrec del director dels ensenyaments de periodisme de la UPF, Carles Singla, qui va destacar els reptes actuals que té el periodisme esportiu.

Tot seguit, el professor i periodista Carlos Pérez de Rozas, va impartir la conferència titulada “Milan, París, Londres, Boston”, on va fer un anàlisi de les portades més destacades de la premsa esportiva nacional i internacional.

La jornada va continuar amb la taula rodona sota el títol “Periodistes o fanàtics?” a càrrec dels periodistes Bernat Soler, Sandra Sarmiento, Axel Torres, Santi Nolla i com a moderador Jordi Nomdedeu. Els ponents van tractar aquest fenomen a través de la seva pròpia experiència professional.

Finalment, els periodistes Jordi Robirosa, Raül Llimós, Ernest Riveras, Jordi Itúrria i com a moderador Josep Maria Deu, van parlar a una segona taula rodona sobre si “Hi ha periodisme esportiu més enllà del Barça i del futbol?” on es van analitzar entre d’altres, les dificultats que s’hi troben a l'hora de fer la retransmissió de determinats esports en directe i l’hegemonia del futbol.