De la primera classe a l’excel·lència internacional, en 25 anys

• El 8 d’octubre de 1990, la UPF va impartir la seva primera classe a l’edifici Balmes, on avui hi ha la UPF Barcelona School of Management

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) celebra enguany el seu 25 aniversari. Va començar l’activitat el curs 1990-1991 a l’edifici Balmes, on avui s’ubica la UPF Barcelona School of Management. S’hi van matricular 316 alumnes a dues llicenciatures (Dret i Ciències Econòmiques i Empresarials). El 8 d’octubre de 1990, la UPF va impartir la seva primera classe a l’edifici Balmes.

La Universitat Pompeu Fabra va esdevenir la quarta universitat pública de Catalunya l’any 1990. L’any 1994 es van graduar els primers alumnes i tan sols 2 anys després la universitat començava la primera gran expansió, amb el campus de la Ciutadella. Però encara havien d’arribar més ampliacions amb la participació de la universitat en la creació del Parc de Recerca Biomèdica, la Fundació Institut d’Educació Continua, els nous campus Mar i campus Poblenou, al 22@ i tot un seguit d’institucions i centres especializats en docència, investigació i transferència que configuran el Grup UPF. ‘L’any 1993 va néixer la Fundació IDEC, avui la UPF Barcelona School of Management, orientada a la formació superior de màsters i postgraus i amb una clara vocació formativa i professionalitzadora’, explica Daniel Serra de la Figuera, actual degà de la UPF Barcelona School of Management i professor d’Econòmiques de la UPF des de l'any 1991.

Anna Garcia-Altés va ser una de les primeres alumnes, de la primera promoció de Ciències Econòmiques de la UPF. ‘Tots erem nous: els professors, la Universitat, els alumnes…’, recorda. ‘L’ambient era molt engrescador, de gent molt il·lusionada que volia treballar bé, que volia donar una bona formació, ser grans alumnes’, afegeix. Recorda també que el pla d’estudis era diferent a la resta d’universitats. Era molt innovadora, amb evaluació continuada, classes matins i tarda, moltes practiques i molt exercicis a fer’.

En aquests 25 anys, la UPF ha aconseguit convertir-se en una universitat de referència mundial, proclamada com la dotzena millor universitat del món entre les que tenen menys de 50 anys i la cinquena entre les que han progressat més en aquest rànquing en els darrers 5 anys. El UPF-IDEC i la UPF Barcelona School of Management s'han consolidat com els centres de formació superior de la UPF, amb una àmplia i variada oferta de postgraus i màsters orientats a satisfer les últimes tendències i necessitats del mercat laboral.

Primer dia de classe de la UPF a l'edifici Balmes.

Video elaborat per El Digital de Barcelona