Es presenten els projectes del Màster en Documental de Creació

El Màster en Documental de Creació, any rere any, organitza unes sessions on els alumnes presenten els seus projectes de documental, treballs que es realitzen aproximadament durant els 2 anys que dura el màster.

Els alumnes del màster han exposat un total de 27 projectes davant d'un tribunal de luxe que enguany ha estat format per Cíntia Gil del festival documental de Lisboa, Jordi Ambrós de TV3, Andrés Luque Pérez de TVE, Quico Peinado de la Barcelona Gallery Weekend i Cristina Marino de Movistar+.

Les presentacions van durar dos dies, on la intensitat, la passió i el nerviosisme es deixaven notar dins l'ambient dels participants. Dos dies plens d'emoció i sentiments que finalment, amb més o menys feed-back en les presentacions, el tribunal va qualificar d'excel·lent el nivell dels participants.

Segons Eva Vila, coordinadora del màster, 'aquestes sessions serveixen, sobretot perquè els alumnes s'enfrontin a l'experiència de què significa anar a defensar i exposar el seu projecte davant els professionals del sector, ja siguin productores, programadors de TV, de festivals, o altres. Molts d'aquests projectes es faran realitat participant en festivals nacionals i internacionals i potser, com d'altres, es deixaran veure a la gran pantalla', explica.

'En aquestes presentacions es descobreixen casos reals i també es descobreixen noves tendències. És un dels pocs espais que es genera una visió diferent del que és el cinema', comenta Jordi Ambrós.

Per Cristina Marino, els projectes dels alumnes del Màster en Documental de Creació són un segell de distinció, una marca. 'Tenen una sèrie de característiques i una història darrera on l'autor està sumament implicat i això et dóna fiabilitat. Per la mateixa naturalesa d'aquest màster, el sentit de la persona que l'està fent té molt de pes perquè hi ha una càrrega, una mirada de l'autor que intervé en la història, i el que s'està demanant actualment a tots els nivells de creació és tenir aquesta visió personal', opina Marino.

'El màster té un recorregut d'èxit, tant de conceptualització, com de formalització. És un màster que aporta un valor diferent del documental tradicional', afegeix Andrés Luque Pérez.
Segons l'alumne del màster Laura Herrero 'el valor que ofereix el màster no és que surtis amb una pel·lícula, sinó que surts amb la idea de com has de crear, com pensar, com entrar en el procés creatiu. S'ensenya a mirar i que cada alumne tingui la seva pròpia mirada'.

Pel Màster de Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management han passat des dels seus inicis més de 200 alumnes provinents no només de Catalunya i la resta de l’Estat Espanyol, sinó d’Europa i Amèrica Llatina. Durant al llarg de 18 anys que es realitza aquest màster ha revolucionat completament el panorama del documental a Catalunya i per ell han passat cineastes com el gironí Isaki Lacuesta, Mercedes Álvarez, Lupe Pérez o Neus Ballús, entre d’altres. Des del mateix màster s’ha impulsat la producció de 30 pel·lícules, algunes tan notables com En Construcción de José Luís Guerín, premiat a Sant Sebastià en els Goya, i l’esmentada anteriorment La Plaga de Neus Ballús, triomfadora als Gaudí 2014 i seleccionada en la Berlinale.