Presentació de la I Beca de Creació Literària de la Fundació Han Nekens

La Fundació Han Nefkens, en col·laboració amb el Màster Universitari en Creació Literària de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra de Barcelona i amb l'editorial Alfabia, convoca la Primera Beca de Creació Literària de la Fundació Han Nefkens, dirigida a escriptors en llengua castellana nascuts després de l'1 de setembre de 1978, amb l'objectiu que cursin el màster i escriguin una novel·la o un llibre de relats durant un any de residència a Barcelona, que publicarà i difondrà Alfabia.

El 24 de febrer, a les 12.00 h, s'oferirà una roda de premsa en què es donarà a conèixer la proposta d'aquesta beca als mitjans de comunicació. La presentació tindrà lloc a la seu de l'IDEC (c/ Balmes, 132).

El jurat que decidirà el guanyador el mes de juny vinent, perquè s'incorpori als estudis de postgrau el mes de setembre vinent, estarà format pels escriptors Juan Villoro, Lourdes Iglesias i Ignacio Vidal-Folch. El jurat tindrà en compte tant el currículum del candidat com l'ambició i la qualitat del projecte i la viabilitat editorial.

El sou de 1.300 euros mensuals durant un any, més la matrícula d'estudis i l'edició posterior del llibre, suposa una iniciativa important en l'època actual de crisi econòmica. Amb aquest projecte, la Fundació Han Nefkens, que fins ara ha donat suport a les arts visuals des de la seva seu barcelonina, comença a donar suport, també, a la creació literària, entenent que es tracta d'una manifestació de les arts contemporànies. Després del I Premi Han Nefkens MACBA, de caràcter bianual, convocat a finals de l'any passat i dotat amb 50.000 euros per a la producció d'una obra, la Beca de Creació Literària de la Fundació Han Nefkens, amb vocació anual, consisteix en 15.600 euros en efectiu, la matrícula del màster i una ajuda a l'edició en concepte de compra de 500 exemplars. Tots dos premis comparteixen la convicció que Barcelona és una capital mundial de les arts visuals i literàries, que s'ha de potenciar particularment en l'època actual.

Han Nefkens és col·leccionista d'art i escriptor d'origen holandès, resident des de fa anys a Barcelona. Ha estat recentment destacat per ARCO com un dels col·leccionistes més importants del panorama internacional. Dirigeix la fundació que porta el seu nom i la Fundació Artaids. http://www.artaids.com/es/overview/

El Màster Universitari en Creació Literària de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra, creat i dirigit pel poeta i traductor José María Micó, fa quatre edicions que forma escriptors d'Espanya, Europa i l'Amèrica Llatina, i en el claustre hi ha professors com ara Eloy Fernández Porta, Juan Villoro i Jorge Carrión.

L'editorial Alfabia, amb seu a Barcelona i dirigida per Diana Zaforteza, ha publicat fins ara tant autors joves, com ara Daniel Gascón, com autors clàssics, com ara Juan Marsé i Saul Bellow. www.edicionesalfabia.com

Roda de premsa : presentació de la I Beca de Creació Literària de la Fundació Han Nefkens.
Lloc : seu de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra: C/ Balmes, 132, Barcelona.
Dia : divendres, 24 de febrer.
Hora : 12.00 hores.
Com arribar-hi : http://www.idec.upf.edu/como-llegar-idec-universidad-pompeu-fabra.

Bases para accedir a la beca