Presentació del màster en Lideratge i Gestió de la Ciència

5 Diciembre - 2007

Les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona i Pompeu Fabra han acordat, conjuntament, la formació dels professionals que han de dirigir i gestionar el gran nombre de centres i infraestructures de recerca, tant públiques i privades, que s\'han creat en els darrers anys.

El fruit d\'aquesta iniciativa interuniversitària és el nou màster en Lideratge i Gestió de la Ciència, un programa de postgrau pioner a l\'Estat i un dels primers en el seu gènere a Europa, que està patrocinat per l\'Obra Social de Caixa Catalunya.

La presentació del màster en Lideratge i Gestió de la Ciència va tenir lloc el 29 de novembre, a la Sala Mediterrània de la seu central de Caixa Catalunya. A l\'acte, presidit per Narcís Serra, president de Caixa Catalunya, hi van intervenir Josep Joan Moreso i Màrius Rubiralta, rectors de la UPF i de la UB, respectivament, mentre que la cloenda va anar a càrrec de Josep Huguet, conseller d\'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya.

Jordi Camí, catedràtic de Farmacologia de la UPF i director del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, va pronunciar la conferència ?Nous paradigmes de la recerca biomèdica al segle XXI?.

El programa del màster assegura un formació d\'alt nivell
Aquest nou màster interuniversitari s\'adreça als professionals interessats en adquirir una formació d\'alt nivell tant teòrica com pràctica, orientada a l\'adquisició de capacitats altament competitives en lideratge, gerència i direcció de projectes científics.

La durada del curs és d\'un any ?de gener a desembre del 2008? i les classes s\'impartiran a les instal?lacions de l\'IDEC-UPF. Té un valor acadèmic de 60 crèdits ECTS, que equivalen a unes 1.500 hores, de les quals únicament 300 són presencials i es reparteixen entre els tres trimestres del curs. S\'estructura en nou mòduls obligatoris i cinc de caire específics i la metodologia docent vol fugir de models passius i aposta per un model d\'acord amb l\'Espai Europeu d\'Ensenyament Superior (EEES), en què es prioritzarà el treball autònom dels participants, la resolució de problemes i la gestió de casos pràctics. El programa docent es completarà amb un programa de visites a diferents centres de recerca.

El nombre places són limitades i en aquesta primera edició l\'oferta serà de 25. Hi haurà un programa de beques ofertes per Caixa Catalunya i s\'establiran convenis de col?laboració amb els col?legis de Metges, Biòlegs, Farmacèutics i d\'Economistes per aconseguir avantatges per als seus col?legiats.

Més informació.