El Govern de la Generalitat lliura la distinció ICREA al professor Josep Maria Micó

Josep Maria Micó, director del Màster universitari en Creació Literària de l’UPF-IDEC, catedràtic de Literatura Espanyola del Departament d’Humanitats de la UPF, poeta i traductor, ha estat un dels investigadors distingits en la VI edició dels Premis ICREA que atorga la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats. En total es van lliurar distincions a un total de 29 investigadors de diferents universitats. Els investigadors de la UPF distingits han estat José García Montalvo (Departament d'Economia i Empresa); Louis McNally i José María Micó (Departament d'Humanitats); Francesc Posas (Departament de Ciències Experimentals i de la Salut) i Núria Sebastián i Xavier Serra (Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions).

Els guardons ICREA Acadèmia reconeixen la tasca de recerca del professorat que desenvolupa la seva feina en alguna universitat pública catalana i, alhora, contribueix a retenir el talent investigador dins el sistema universitari de Catalunya. Estan destinats exclusivament al professorat universitari que fa recerca a la universitat i, en especial, al que es troba en fase plenament activa i d'expansió de la seva activitat investigadora.

José María Micó

José María Micó va néixer a Barcelona el 1961 i és catedràtic de Literatura Espanyola a la Universitat Pompeu Fabra, on ha promogut el primer Màster universitari en Creació Literària. La seva obra poètica inclou els llibres La espera (1992, Premi Hiperión), Letras para cantar (1997), Camino de ronda (1998),Verdades y milongas (2002) i La sangre de los fósiles (2005). Ha estat inclòs en diverses antologies i una selecció dels seus versos ha estat traduïda a Itàlia amb el títol Prima stazione. Poesie suelte 1990-2005 (Florència, Pagliai Polistampa, 2008). Autor també d’edicions filològiques i d’estudis literaris, el més recent dels quals és Las razones del poeta (Gredos, 2008). A més, ha traduït grans poetes europeus com Ausiàs March, Jordi de Sant Jordi i Ludovico Ariosto (Sátiras el 1999 i Orlando furioso el 2005, pel qual ha obtingut a Espanya el Premi Nacional a la Millor Traducció i, a Itàlia, el Premi Internacional Diego Valeri i el Premi Nazionale per la Traduzione).