Els premis CEDRO reconeixen els millors projectes editorials del Màster en Edició

• El premi ha estat per Irene Bigas i el projecte Ridder, una plataforma online de compra-venta de llibres de segona mà.

El creador i director del
Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management, Javier Aparicio Maydeu, va ser l'encarregat de fer lliurament del Premi Extraordinari al Millor Projecte Anual del Màster en Edició, patrocinat per CEDRO, l'associació que gestiona els drets d'autor i de propietat intel·lectual dels autors i editors espanyols.

El premi, valorat en 1.000 euros, va ser per a Irene Bigas pel seu projecte Ridder, presentat com a projecte final de màster el passat curs acadèmic 2016-2017. El projecte proposa crear una plataforma online de compra-venta de llibres de segona mà, composada per una web i una app que permetin als usuaris registrats vendre i comprar exemplars de forma ràpida, fiable i sostenible. ‘Es tracta d’una proposta de negoci que existeix en altres sectors però que encara té un buit en el sector editorial i que podria dinamitzar el mercat nacional de segona mà del llibre en paper’, explica Javier Aparicio. Ridder preveu cobrir les necessitats d’un segment de públic lector que vol adquirir llibres però no pot pagar el preu de venta i alhora esdevenir una solució també per aquells que per necessitat, manca d’espai o sostenibilitat, decideixen vendre els exemplars que no volen o poden conservar.

També van ser guardonats amb un accèssit, valorat en 400 euros, els treballs de Núria Cheliz i Cristian Escudero.

Núria Cheliz va proposar crear una editorial dislexia friendly, es a dir, que tingui una especial cura en el suport amb l’objectiu de facilitar al màxim la lectura als nens amb dislèxia. Amb el nom d’editorial Rampa es vol homenatjar la dificultat d’aprenentatge de molts nens dislèxics i vol convertir-se en una palanca (o rampa) per facilitar l’accès a la lectura als nens amb problemes d’aprenentatge. L’autora del projecte defensa que cuidant aspectes fonamentals per facilitar la lectura com el tipus i el gruix del paper, la tipografía, l’interlineat i la composició dels llibres es poden fer textos més atractius i accesibles als nens que pateixen dislèxia.

Finalment, el projecte de Cristian Escudero, titulat Sandy Audiolibros, proposa la creació d’una plataforma d’audiollibres en streaming amb modalitat de subscripció i opció de pay on demand, orientada al públic juvenil. La plataforma neix amb la voluntat d’obtenir un ampli catàleg de literatura juvenil, incloses les principals lectures obligatòries a l’ESO i el Batxillerat. Però també vol comptar amb la col·laboració en format podcast d’autors i booktubers que donin a l’usuari l’oportunitat de descobrir llibres relacionats o comentaris addicionals sobre l’obra de forma que fomenti l’interès i curiositat dels més joves per la literatura.

'Tots els projectes tenen com a requisit que siguin innovadors, sostenibles com a negoci i realitzables en el mercat’, assenyala Javier Aparicio Maydeu, director del Màster en Edició. L’ajut econòmic i l'empara de CEDRO pretén reconèixer el seu treball i fer, si es possible, d’altaveu dels seus projectes i la seva carrera professional que pot afavorir el creixement i desenvolupament de la pròpia indústria editorial.

El projecte individual de final de màster és un requisit indispensable per a l'obtenció del títol. CEDRO, com a òrgan que representa i defensa els interessos dels autors i editors, està orgullós de donar suport a aquesta iniciativa.

De fet, CEDRO suma ja gairebé una dècada de fructífera i estreta col·laboració amb el Màster en Edició. I es que després de més de 23 anys dedicats a la formació, el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management és tot un referent per a la indústria, que compta amb el suport i col·laboració de tot el sector editorial espanyol, des del Grup Planeta, Anagrama, GOOGLE, Penguin Random House, Grup 62, Círculo de Lectores, el Gremi d'editors de Catalunya, la Fira del Llibre de Frankfurt o el mateix CEDRO, entre molts altres.