Animal Hero, un videojoc terapèutic per a nens i nenes amb Síndrome de Down, guanya el premi d'emprenedoria Santander YUZZ

11 Octubre - 2017

Sílvia Quera, alumna del Màster en Videojocs, ha guanyat el premi d'emprenedoria Santander YUZZ Girona amb el seu projecte ANIMAL HERO UNIVERSE, realitzat juntament amb Yolanda Peregrín. Ambdues han aconseguit una plaça per viatjar a Silicon Valley, a San Francisco, juntament amb els altres 51 emprenedors i emprenedores guanyadors de la resta de centres del programa Santander YUZZ que impulsa Banc Santander amb la coordinació del CISE i el recolzament de l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona (AENTEG).

El projecte ANIMAL HERO UNIVERSE (www.animalherouniverse.com) va néixer com un projecte universitari amb col·laboració amb el Parc d'Investigació Biomèdica de Barcelona (PRBB) amb l'objectiu de crear un videojoc terapèutic que ajudés a millorar les capacitats cognitives dels nens i nenes amb Síndrome de Down (DS). El videojoc s'havia d'ajustar als requisits didàctics que els neurocientífics desitjaven, però a més a més, havia de ser divertit per tal que els infants volguessin completar aquells exercicis que trobaven tan pesats. Un cop van haver desenvolupat el primer prototip del videojoc, van procedir a fer una petita prova amb els nens i nenes amb Síndrome de Down del PRBB. El resultat, al ser un èxit rotund, va animar a la Yolanda Peregrín, la Sílvia Quera i el seu equip a continuar amb el projecte un cop finalitzats els estudis. El videojoc ha evolucionat cap a una proposta transmedia formada per diverses plataformes, on el nucli central del projecte és un Serious Game (joc seriós). Han reconstruït l'experiència de joc i l'estètica, tot plegat amb l'objectiu de crear una demo i captar inversors per seguir endavant amb el desenvolupament del vídeojoc.