Jokin Sukuntza, premi al millor TFM en gestió esportiva atorgat pel Congrés d'Esport Local

6 Noviembre - 2017

Jokin Sukuntza, ex alumne del Màster en Direcció i Gestió de l'Esport de la UPF Barcelona School of Management, ha estat guardonat amb el premi al millor Treball Final de Master (TFM) en la darrera edició del Congrés d'Esport Local, que organitza la Diputació de Barcelona.

L'organització del Congrés va convidar els autors de quatre TFM seleccionats previament entre els diferents projectes en gestió esportiva presentats pels estudiants a la Universitat de Barcelona, la UPF Barcelona School of Management, la Blanquerna, el Johan Cruyff Institute i l'INEFC Barcelona. Dos dels quatre treballs finalistes eren d'estudiants de la UPF Barcelona School of Management.

El premi a Millor Treball Final de Màster (TFM) en gestió esportiva va ser per a Jokin Sukuntza amb la proposta Euskal Jokoak, un projecte que proposa la creació d'un gran esdeveniment esportiu, cultural i social de caràcter bianual i emmarcat a l'àmbit d'Euskal Herria amb l'objectiu d'aplegar en un mateix esdeveniment els esports bascos autòctons (pilota basca, traineres, tallador de troncs, aixecament de pedres, estirar la corda, etc) i esports moderns (futbol, bàsquet, ciclisme, piragüisme, tennis, etc.). El projecte de Jokin Sukuntza té per objectiu posicionar els Euskal Jokoak com l'activitat esportiva de referència a Euskal Herria (Euskadi, Navarra i regions basco-franceses) i que alhora serveixi com a referent de desenvolupament turístic i cohesió social. 'Es una proposta molt ben treballada que utilitza l'esport i els valors de l'esport com a element integrador de la cultura, les tradicions i la societat basca', explica Carles Murillo, director del Màster en Direcció i Gestió de l'Esport de la UPF Barcelona School of Management. Murillo recorda que el TFM de Jokin Sukuntza no era un projecte acadèmic sinó un projecte real dissenyat per presentar al Govern Basc i materialitzar l'esdeveniment a l'estil dels Highlands Games a Escòcia.

De moment, però, el projecte ja ha estat aplaudit pel Congrés d'Esport Local que cada any reuneix responsables tècnics i polítics de les principals institucions (ajuntaments, consells comarcals i diputació), universitats i entitats esportives. El Congrés es presenta com l'espai on aportar coneixements, experiències i reflexions sobre el món de l'esport i un punt de trobada on analitzar el present i sobretot els reptes de futur de l'esport local.