Albert Font-Tarrés, premi Pica d’Estats de premsa escrita

El periodista Albert Font-Tarrés, que va estudiar a la UPF Barcelona School of Management, i el fotògraf Santi Iglesias han rebut el premi Pica d’Estats en la categoria de premsa escrita per un reportatge publicat al diari ARA. El Pica d’Estats és un premi que lliura la Diputació de Lleida per reconèixer treballs periodístics en diferents categories. El treball guardonat d’Albert Font és el titulat Les falles que baixen del Pirineu que es va publicar el 23 de juliol de l’any passat.

Imatge publicada al diari ARA

Albert Font-Tarres va estudiar l’any 2009 el postgrau en Videoperiodisme a l’UPF-IDEC, avui UPF Barcelona School of Management. ‘Estudiar aquest programa em va permetre complementar els coneixements adquirits acadèmicament i professionalment i  sobretot aprofundir en el llenguatge audiovisual, fet que m’ha servit molt fins i tot a l'hora d'elaborar un reportatge per a un diari. Avui vivim en una societat de la informació, un context que marca la necessitat d'intentar escriure textos més dinàmics, directes i clars per possibilitar que els mitjans compleixin la seua triple funció: informar, formar i entretenir, fent que cada verb vagi acompanyat dels altres dos. Albert Font-Tarrés també va fer amb nosaltres el curs 'La veu als mitjans audiovisuals: locució en ràdio i TV. ‘Un curs que em va ajudar a prendre consciència de com emprar la veu com a eina comunicativa’, explica.

El Pica d’Estats de premsa és per ell més que un premi. ‘Impressiona succeir el catedràtic Josep Maria Casasús, professor de la UPF i que va ser professor meu, i passar a formar part d’un llistat amb noms com ara Ramon Barnils o Rosa Regàs, entre d’altres’.