Jorge Carrión rep el Premi de Periodisme Mañé i Flaquer per un reportatge de viatges literari publicat a Altaïr Magazine

L’article 'Viaje al final de la luz. Caminando por Londres con Iain Sinclair', de Jorge Carrión Gálvez, publicat a Altaïr Magazine, ha estat el guanyador el XXX Premi de Periodisme Mañé i Flaquer que organitza l’Ajuntament de Torredembarra. El Premi de Periodisme Mañé i Flaquer és un guardó creat l’any 1970 en memòria d’aquest reconegut periodista nascut a Torredembarra i que fou director del Diari de Barcelona des de l’any 1866 fins a la seva mort. El premi es convoca anualment en dues categories: Comunicació Local i Periodisme Turístic.

Jorge Carrión, director del Máster en Creación Literaria a la UPF Barcelona School of Management, va rebre el premi en la modalitat de Periodisme Turístic, categoria en què hi van participar 52 treballs. El jurat va ressaltar que “es tracta d’un reportatge de viatges literari que combina d’una manera molt documentada la cultura del passat amb una visió personal del present a partir d’una passejada del seu autor. A més, el jurat ha valorat que l’article presenta formes noves de veure una ciutat a través d’una cultura heterodoxa, fins i tot per a aquelles persones que ja la coneixen”. El premi té una dotació econòmica de 6.000 euros.

Jorge Carrión és doctor en Humanitats i director del Màster en Creació Literària de la UPF Barcelona School of Management. Publica regularment en diversos mitjans com The New York Times en espanyol i Altaïr Magazine. És autor de la tetralogia de ficció 'Las huellas' i de diversos llibres de no ficció. Ha estat traduït a deu idiomes.

L’altre premi, el de la modalitat de Comunicació Local (amb 7 treballs a concurs), ha estat per a l’Especial resum cultural de l’any d’Anna Plaza Poblet, emès a l’emissora municipal Ona La Torre. Els premiats van rebre els guardons de mans de l’alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira, i del responsable de Comunicació i Relacions Externes de Repsol a Tarragona, Josep Bertran.