Rodrigo Fresán guanya el Premi Roger Caillois 2017 de literatura llatinoamericana

L'escriptor Rodrigo Fresán, professor del Màster en Creació Literària de la UPF Barcelona School of Management, ha obtingut el Premi Roger Caillois 2017 en la categoria de literatura llatinoamericana per la seva trajectòria literària. El premi Roger Caillois va ser creat el 1991 per la Société donis Lecteurs et Amis de Roger Caillois i la Maison de l'Amérique Latine, en col·laboració amb el PEN Club Français.

El jurat va recordar que Fresán va publicar en 1991 el seu primer llibre, "Historia argentina", i des de llavors, "influenciat per la cultura anglosaxona, desenvolupa una obra vertiginosa, rica en somnis i visions, el que el converteix en un escriptor atípic, transgressor i ineludible, sent 'La parte inventada' la seva última novel·la a França.

Fresán, nascut a Buenos Aires el 1963, viu a Barcelona des de 1999 i és autor dels llibres "Vidas de santos", "Trabajos manuales", "Esperanto", "La velocidad de las cosas", "Mantra", "Jardines de Kensington" o "La parte soñada". És professor habitual del Màster de cración Literària, que imparteix des de fa 10 anys la UPF Barcelona School of Management.

Altres escriptors que han obtingut el Premi Roger Caillois amb anterioritat a l'apartat de literatura llatinoamericana han estat Adolfo Bioy Casares, Roberto Bolaño, Ricardo Piglia, César Aira, Mario Vargas Llosa o Cristina Rivera Garza.