Quatre estudiants del Màster en International Business competiran a la final regional de Dubai pel premi Hult 2014

Quatre alumnes de la Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra han estat seleccionats entre 10.000 participants de 150 països i 350 universitats del món per competir en el Hult Prize. Aquest Premi, valorat en 1 milió de dòlars, es realitza en associació amb la Hult International Business School i Clinton Global Initiative amb l'objectiu d'ajudar els emprenedors socials a desenvolupar els seus projectes, i en només quatre edicions s'ha convertit en el concurs internacional d'estudiants més gran del món amb un premi econòmic mil·lionari que es destina a l'execució del projecte guanyador amb fins socials.

L'equip format pels alumnes Sharon Zhengyan (Estats Units), Jonathan Scott (Austràlia), Laura Bayona (Espanya) i Martín George Kinyaha (Tanzània) ha estat escollit per participar en la semifinal de la cinquena edició d'aquest premi d'emprenedoria social amb el repte de presentar una proposta sostenible d'interès social que contribueixi a prevenir les malalties cròniques no transmissibles entre 250 milions de persones que habiten en barris populars arreu del món. Els quatre estudiants estan actualment cursant el Màster of Science en International Business que imparteix la Barcelona School of Management juntament amb ESCI.

En total han estat seleccionats 200 equips d'estudiants de tot el món, entre els quals es troba la Barcelona School of Management, que competiran en sis ciutats diferents ( Boston, San Francisco, Londres, Dubai, Xangai i Sao Paulo). Aquesta competició regional tindrà lloc del 7 al 8 de març de 2014 i l'equip de la Pompeu Fabra assistirà a la prova de la ciutat de Dubai. 'L'assistència a aquesta part de la competició ja és tot un èxit perquè aquests estudiants viuran una experiència única i altament formativa a l'hora de preparar el projecte, l'exposició i la presentació davant d'una elit acadèmica i professional', explica Mercè Roca, directora acadèmica del Màster en International Business.

L'escola i el professorat s'ha bolcat ara en el suport als estudiants. ‘El Hult és com un accelerador de l'emprenedoria . Promou l'emprenedoria social i el nostre equip es caracteritza per ser uns joves molt capaços , multidisciplinaris i amb moltes idees i molta energia. A més, representen un equip molt internacional i aquesta visió global del món i els seus valors altament socials és la seva gran basa en aquest concurs'.

Guanyar la final regional té també premi. I és que després de les finals regionals, un equip guanyador de cada ciutat es trasllada a una incubadora d'empreses d'estiu, on els participants reben orientació, assessorament i planificació estratègica per crear els plans i prototips de la seva proposta de negoci social. Una ronda final, al setembre, selecciona un equip guanyador, que serà guardonat amb el Premi Hult d'un milió de dòlars.

L'experiència "Masters of Science"

Els quatre joves participants en el Hult Prize estan cursant el Master of Science in International Business, un dels Màsters of Science ofert per la Barcelona School of Management (en aquest cas conjuntament amb ESCI). Aquest programa està  especialment dissenyat per a joves llicenciats que busquen una especialització formativa i al mateix temps adquirir una nova manera de treballar i d'aportar al món del management, des de la transversalitat, l'analítica i el suport científic .

Els Masters of Science es distingeixen de la resta de programes convencionals per la seva innovadora metodologia d'aproximació al coneixement . Aquesta es basa en l'anàlisi i processament de dades objectives i utilitza el rigor de les xifres i l'empirisme científic com a eines clau per a la gestió integral de l'empresa. Aquesta nova metodologia d'aprenentatge suposa un canvi de mentalitat en l'estructura operativa tradicional de les empreses i prepara els estudiants per al management del segle XXI. I és que la velocitat en què tot canvia en els mercats i en la mateixa societat requereix noves formes i models d'ensenyament que generin professionals més transversals i amb capacitat per tractar el valor de la informació i les dades d'un món cada vegada més global i infoxificat.