Només un 19% de les empreses espanyoles són digitals

• Les empreses es queixen que no troben talents digitals a nivell global i estratègic

Tenir presència a les xarxes socials no és ser digital. La digitalització obliga a una completa transformació de l'organització i cultura de les companyies. Un pas que a Espanya no han donat encara la majoria d'empreses ni organitzacions. Un estudi elaborat per l'Institut de l'Economia Digital (ICEMD) i la consultora Millward Brown constata que només el 19% de les empreses a Espanya són realment digitals. 'El procés de transformació digital de les organitzacions i els negocis requereix un enfocament global i no només centrat en els negocis basats en internet. Els canvis es produeixen en la societat de forma transversal i afecten les organitzacions en el seu conjunt i no només en l'àmbit de la comunicació sinó de manera integral, des de el seu funcionament operatiu fins a la mateixa missió, valors i models de negoci presents i futurs' , explica Cristina Ribas, directora del Postgrau en Transformació Digital de les Organitzacions de la UPF Barcelona School of Management.

Aquest postgrau neix per al curs acadèmic 2016/2017 precisament per la manca de formació de professionals que afrontin el paradigma digital que afecta les empreses i institucions, tant a nivell estratègic com operatiu.

Les empreses es queixen que no troben talents digitals a nivell global i estratègic, més enllà de les professions centrades en gestió de xarxes socials, comerç electrònic o el màrqueting digital com una cosa separada de la resta de l'empresa. 'Per això, la demanda de professionals i directius formats en aquest nou model i capaços de liderar aquesta transformació global no deixa d'augmentar', explica.

El repte per a les actuals generacions (Millenials) és aprofitar l'experiència dels sèniors nascuts als 60-70, alhora que condueixen la transformació digital per donar resposta a les demandes d'una societat plenament digitals.