Philippe Maarek imparteix una 'masterclass' als alumnes del Màster en Comunicació Política

El professor de la Universitat París 12 i expert en comunicació política, Philippe Maarek, va impartir una masterclass pel Màster en Comunicació Política i Institucional de l'UPF-IDEC, on va explicar els alumnes les claus del Màrqueting Polític i les principals idees sobre com desenvolupar una campanya electoral.

Maarek va exposar alguns exemples de com es treballa la imatge dels diferents polítics, com es pensen i escriuen els discursos i com els polítics adapten la comunicació a l'evolució de la societat. Tant és així que Maarek explicà que la comunicació de la imatge moltes vegades arriba a substituir la comunicació dels valors i els ideals.

El prestigiós acadèmic va analitzar vídeos de les últimes campanyes de Barack Obama, Nicolas Sarkozy i del PSC, a Catalunya. També va parlar de l’auge de Podemos i la voluntat d'acostament de la política a la societat a través de moviments de participació ciutadana, encara que va insistir que 'en política i especialment en màrqueting polític no existeix mètode infal·lible'.

No obstant això, va deixar clar que avui per dedicar-se a la política no n'hi ha prou amb el debat públic i hi ha també que dominar la comunicació per internet i fins i tot la participació en programes de televisió més enfocats a l'entreteniment que a l'anàlisi política. Per això, Maarek va parlar dels diferents mecanismes del màrqueting i la comunicació política avui en dia i va atendre els dubtes i preguntes dels alumnes sobre aquest camp de la comunicació.