Pepa Bueno: 'Internet ho ha canviat tot en comunicació, també en el sector de la moda'

Pepa BuenoEls alumnes del Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda 3.0 del UPF-IDEC han comptat amb una classe impartida per Pepa Bueno, tot un referent en el sector de la moda. Va treballar com a periodista en revistes com Yo Dona, Woman i Elle i ara és la directora executiva de l'Associació Creadors de Moda Espanya (Acme).

És professora habitual del Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda 3.0 del UPF-IDEC per parlar de periodisme de moda, gèneres i mitjans als alumnes. ‘La irrupció d'internet ho ha canviat tot en comunicació, també en el sector de la moda. Hi ha una gran diferència entre la versió web de revistes o mitjans generalistes on la prioritat és la immediatesa, la publicació del màxim d'imatges, de vídeos, seccions, xafarderies ... i d'altra banda, les revistes i els suplements mensuals o setmanals que han d'aportar un punt diferenciador amb un anàlisi més pensat, una selecció més acurada, un estudi més per tendències que per dissenyador ", afirma Pepa Bueno.

Pepa Bueno explica que la moda ha estat i està present en els diferents mitjans de comunicació: ràdio, televisió i premsa des dels més generalistes als suplements setmanals i les revistes especialitzades. 'Cada mitjà treballa de forma diferent i a un ritme diferent. No té el mateix tractament l'actualitat d'una desfilada de passarel·la com ara la 080 per a un diari que el recopilatori final per a una revista mensual '.

No obstant això, Bueno recomana als futurs periodistes de moda estar preparats i dominar les noves tecnologies digitals. 'Ara la tendència són les redaccions integrades on el periodista pot dedicar-se en major o menor mesura a la web o a les edicions en paper segons prioritats informatives i de producte. Tots els periodistes poden crear continguts, informatius i d'oci, per a totes les plataformes'.

La crisi que viuen els mitjans de comunicació s'ha notat també en el sector de la moda, encara que Pepa Bueno prefereix parlar de les noves oportunitats. ‘La moda i la bellesa és un sector que sempre ha despertat interès entre el públic, especialment, el femení i també ha patit la crisi però ha aconseguit mantenir-se. I a més han sorgit noves professions com tot el fenomen bloguer, les marques com a creadores de continguts, la prescripció, les xarxes socials... El periodista de moda avui en dia ha d'estar preparat per saber adaptar-se als canvis continus del món de la comunicació i obrir bé els ulls davant les noves oportunitats'.