La UPF forma 332 gestors de Salut a Perú per afrontar la modernització i reforma sanitària del país

L'Auditori Paranimfo del Ministeri de Salut a Perú va ser l'escenari de l'acte de graduació de la primera edició del Programa en Govern i Gerència en Salut impartit per la UPF Barcelona School of Management. Aquest programa es va iniciar fa dos anys en col·laboració amb el Ministeri de Salut, a través de la Direcció General de Gestió del Desenvolupament dels Recursos Humans i el Programa de Suport a la Reforma del Sector Salut (PARSALUD II), amb l'objectiu de contribuir a la formació de gestors pel sector de la salut al país amb competències per donar resposta a les exigències de la modernització i Reforma de l'Estat.

Perú afronta des de fa anys un escenari polític, econòmic i social que fa favorable i viable la reforma del sector de la salut amb la finalitat de protegir socialment a tota la població i oferir més i millors serveis. Per a això, la descentralització, assegurar la protecció en salut i la la gestió per resultats és essencial tant a nivell nacional com regional i local.

El programa s'ha adreçat a professionals de la salut que ocupen o aspiren a ocupar càrrecs de direcció en organitzacions públiques a nivell regional i local en nou regions del país que van ser seleccionades en base a necessitats sanitàries i indicadors de pobresa, accés a serveis sanitaris, desnutrició crònica infantil i mortalitat materna. En total s'ha format a 332 professionals, que han obtingut diferents titulacions: des del Màster en Govern i Gerència en Salut, a diploma de Gestió de Sistemes Administratius en Salut, de Planificació Estratègica i Projectes d'Inversió Pública en Salut, de Gerència de Xarxes de Salut i de Gerència d'Hospitals.

L'acte de graduació va comptar amb la participació del director acadèmic de la UPF Barcelona School of Management, Daniel Serra de la Figuera, i també d'Óscar Ugarte, cap de l'Institut de Gestió de Serveis de Salut i ex ministre de sanitat del Perú, Paulina Giusti, viceministra de Prestacions i Assegurament en Salut, Hernán García, director general de Gestió del Desenvolupament de RRHH; Walter Vigo, coordinador general del Programa de Suport a la Reforma del Sector Salut - PARSALUD II i Teresa Mimbela Cubillas, directora del Departament Acadèmic de la Facultat d'Obstetricia i Infermeria de la Universidad San Martín de Porres.