Oriol Amat explica el deute públic a 'Salvados'

Oriol Amat, catedràtic d'Economia de la Universitat Pompeu Fabra i professor de la UPF Barcelona School of Management, va participar al programa Salvados sobre el deute públic. Jordi Évole va entrevistar el professor Amat a la Biblioteca de les Aigües de la Universitat Pompeu Fabra. Amat va explicar què és el deute públic: "És quan un estat gasta més del que ingressa i per això té la necessitat de demanar a algú que li presti diners". Segons l'economista, "Espanya te un deute d’aproximadament un milió de milions d'euros", l'equivalent al PIB anual. A més, afegeix que es paguen "30.000 milions a l'any en interessos".

Amat va assegurar que abans de 2008 Espanya era "un dels països menys endeutats del món". Aquest canvi es va deure al descens de la recaptació d'impostos per la crisi i l'augment de les despeses per les ajudes a la desocupació i les pensions de jubilació, al que es va sumar també el rescat de la banca.

Video de l’entrevista