La Universitat Pompeu Fabra crea l'Observatori Internacional del Llibre de Barcelona

La Universitat Pompeu Fabra, a través del seu Màster en Edició a l'UPF-IDEC, que compleix aquest curs el seu XX aniversari, ha creat l’Observatori Internacional del Llibre de Barcelona, una idea del periodista cultural Sergio Vila-Sanjuán i impulsada conjuntament amb el fundador i director del Màster en Edició, Javier Aparicio Maydeu. I és que després de 20 anys de formació, el Màster de la Pompeu Fabra s'ha convertit en el marc idoni per allotjar aquest Observatori ja que compta amb el suport i col·laboració de tot el sector editorial espanyol, des del Grup Planeta, Anagrama, Penguin Random House, Grup 62, Google, Círculo de Lectores, el gremi d'editors de Catalunya, la fira del Llibre de Frankfurt o CEDRO, entre molts d'altres. 'Aquest nou organisme acadèmic i independent neix amb l'objectiu d'analitzar els principals reptes del sector editorial tractant de contribuir a impulsar la indústria del llibre i de l'edició', explica Javier Aparicio.

L'Observatori Internacional del Llibre de Barcelona es proposa recopilar la informació que en tots els nivells, des del més local al més global, s'està generant al voltant del món del llibre i de l'edició. Propiciarà així mateix el debat entre professionals del sector i el diàleg de la indústria del llibre amb l'administració pública i amb altres sectors. L'Observatori tindrà present tant els factors empresarials del món editorial com la seva posició en el camp del coneixement, els punts d'investigació ‘cutting edge’ i la relació amb les institucions socials i polítiques. En aquest sentit, l'Observatori aspira a treballar en una triple via:

• Presentar des de Barcelona una reflexió permanent sobre els temes del llibre.

• Oferir al sector del llibre ubicat a la ciutat una orientació regular sobre les principals qüestions a debatre.

• Estar en permanent relació amb les institucions barcelonines, catalanes, espanyoles i europees per contribuir a transmetre'ls la importància estratègica del sector i de la ciutat de Barcelona com a capital editorial, i així mateix analitzar noves orientacions i estratègies a seguir.

'L'Observatori servirà per analitzar les transformacions del sector globalment entès, les seves tendències i reptes, així com valorar, orientar i suggerir estratègies adequades al servei dels futurs professionals del món de l'edició', asseguren.

L'Observatori Internacional del Llibre de Barcelona està dirigit per Sergio Vila-Sanjuán, creador de la idea, i Javier Aparicio Maydeu, creador i director del Màster en Edició UPF-IDEC, i comptarà amb una comissió assessora internacional formada per editors i professionals del sector del llibre del màxim prestigi.