Novetats en la programació per al curs 2008-2009

Entre les novetats per al curs 2008-2009, destaquen el Màster en Dret de la Propietat Intel?lectual, el Postgrau en l?Escriptura del Guió Televisiu per a Programes d?Entreteniment i Humor i el Postgrau en Locució de Ràdio i Televisió.

El Màster en Dret de la Propietat Intel?lectual especialitza els professionals en l?àmbit del dret en creacions industrials (patents, models d\'utilitat i dissenys industrials) i signes distintius (marques i noms comercials, noms de domini), drets d?autor i afins, el dret contra la competència deslleial i el dret de la publicitat (general i sectorial).

El màster, dirigit per Marià Capella, Montiano Monteagudo i Paz Soler, tindrà una metodologia eminement pràctica, potenciant al màxim la interactivitat amb els participants mitjançant la utilizació de casos.

El Postgrau en l?Escriptura del Guió Televisiu per a Programes d?Entreteniment i Humor s?imparteix conjuntament amb la productora audivisual El Terrat. El panorama televisiu viu en contínua evolució i, en canvi, les possibilitats de formació fins al moment dels futurs professionals seguien limitades a un determinat tipus de format.

És per això que aquest programa ocupa un espai necessari, tant pel que fa a la formació de nous professionals, com per la porta que obre a la reflexió i teorització sobre aquests continguts. El Terrat sempre s?ha caracteritzat per defensar la televisió de qualitat i per introduir valors culturals dins dels productes d?entreteniment i d?humor. Des de sempre, ha volgut que aquesta filosofia de creació audiovisual traspassés els límits de l?empresa i per això aquest programa posa a disposició dels
participants i dels futurs professionals els coneixements d?El Terrat sobre l?escriptura de guió televisiu d?entreteniment i d?humor.

El programa, dirigit per Montserrat Martí i Joan Pons i que es desenvoluparà d?octubre del 2008 al març del 2009, s?adreça a tothom qui vulgui adquirir coneixements, tècniques i capacitats en l?elaboració de guions d?entreteniment i humor de la mà de professionals en actiu de reconegut prestigi.

Amb el Postgrau en Locució en Ràdio i Televisió l?IDEC renova el seu compromís amb la comunicació i el periodisme. Bona part de l?èxit dels programes de ràdio i televisió es troba en la veu com a principal suport dels missatges audiovisuals. Per aquest motiu, per a determinades professions relacionades amb la comunicació, la veu no representa només el principal instrument d?expressió sinó l?eina bàsica de treball.

El seu aprenentatge i domini resulta imprescindible per als futurs professionals de la comunicació
perquè el coneixement de la tècnica pot prevenir l?aparició de patologies vocals que impedeixin després desenvolupar el treball diari, i perquè el domini de la veu implica guanyar expressivitat i, per tant, aconseguir que els missatges transmesos en els mitjans audiovisuals resultin més atractius per a
l?audiència.

El programa, dirigit per Emma Rodero tindrà el seu inici el proper gener del 2009 i compta amb prestigiosos professionals en actiu de l?àmbit de la locució televisiva i radiofònica i del doblatge.