Es presenta la nova Norma UNE 54051 'Signos de corrección de imprenta' als alumnes del Màter en Edició

edició llibres normaL'investigador i coordinador del comitè tècnic 54 AENOR, Rafel Pozo, va presentar als alumnes del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management la nova Norma Signos de corrección de imprenta UNE 54051, essencial al sector editorial per evitar els errors ortogràfics i de disposició del text a les impressions de llibres. Rafel Pozo és professor del Màster en Edició i ha participat en el desenvolupament del projecte de la nova UNE 54051.

"En la comunicació tècnica entre els diferents processos de l'edició, els signes de correcció sintetitzen un codi d'ordres dissenyades per facilitar la comunicació entre els professionals de l'edició i la impressió. També representen el primer pas en la formació i integració dels nous professionals de l'edició impresa", va explicar Pozo.

L'actual nova Norma UNE 54051 s'ha realitzat a partir d'una profunda actualització complementada per les directrius d'una sèrie d'autors que, en els seus manuals tècnics, han reflexionat sobre aquest tema. Per tant, aquesta nova norma aglutina l'experiència professional i la reflexió acadèmica del col·lectiu de l'edició i la impressió.

El comitè tècnic AEN/CTN 54 Indústries gràfiques d'AEONOR (Associació Espanyola de Normalització i Certificació) va ser l'impulsor d'aquest projecte de revisió i renovació de la nova Norma UNE 54051 Signos de corrección d'imprenta. La persona assignada com a coordinador per a realitzar aquesta actualització va ser mateix Rafael Pozo, que va sol·licitar a Javier Aparicio Maydeu, director del Màster d'Edició, que li facilités l'accés a les fonts bibliogràfiques pròpies del curs, per poder realitzar les consultes necessàries i estructurar el disseny de la nova norma. També va sol·licitar l'assessoria i participació en la revisió de la professora d'ortotipografia i experta en correcció de textos professionals, Adela Mejías.

En la presentació als alumnes van intervenir Rafael Pou i Adela Mejías.