Neus Ballús infon 'valentia, passió i compromís amb si mateixos' als graduats de l'UPF-IDEC

El pati de l'edifici Roger de Llúria del Campus de Ciutadella va ser aquest any l'escenari de la cerimònia de graduació dels estudiants de màster i postgrau del UPF-IDEC. L'acte de graduació va reunir al voltant de 1.500 persones entre graduats, familiars i professors i va estar presidit pel rector de la Universitat Pompeu Fabra, Jaume Casals, que va estar acompanyat a la taula presidencial per la vicerectora de la UPF, la doctora Mireia Trenchs, la directora general de la Fundació Institut d'Educació Contínua, Carme Martinell, i la presidenta del Consell Social de la Universitat Pompeu Fabra, Núria Basi. Va comptar, a més, com a convidada especial amb la guardonada directora de cinema Neus Ballús, qui va apadrinar a la promoció de graduats d'aquest any.

Neus Ballús va emocionar el públic amb un discurs compromès, molt personal i que va incitar a la reflexió. 'Si avui sóc aquí, a més de per ser exalumna, és per l'èxit de La Plaga. Però La Plaga no hagués estat possible si no hagués demanat ajuda. En aquesta societat tan individualitzada on sembla que tots haguem de ser autosuficients, jo us dic que no us ha de fer por demanar ajuda i treballar en equip'.

Amb la seva habitual modèstia i naturalitat, Ballús va confessar que mai es va esperar l'èxit aconseguit per La Plaga, guardonada als premis Goya, Gaudí y nombrosos festivals internacionals. 'Nosaltres només volíem treure el projecte endavant i fer-ho bé. No esperàvem tants reconeixements'. Passió, convicció i fidelitat a un mateix han estat la seva recepta per a l'èxit i el consell que va traslladar a tots els nous graduats. 'Valoreu vostre temps i feu el que realment voleu fer. No us deixeu portar sense més i penseu en cada moment si el que esteu fent és el que voleu fer '. Una cosa que li ha ensenyat especialment el seu pare, va reconèixer Ballús. 'El meu pare va decidir anar-se'n a viure a la muntanya. Ha estudiat filosofia, arquitectura, física quàntica i moltes coses més i ha fet sempre el que ha volgut en cada moment, sense deixar-se portar ni manipular pels ritmes de la societat'.

El públic va aplaudir amb entusiasme a Neus Ballús i el seu discurs va calar en els presentadors, alumnes, professors i el propi rector de la Pompeu Fabra, el doctor Jaume Casals, qui també va pronunciar un discurs proper i molt directe interpel·lant els graduats a qui els va preguntar si s'havien sentit bé a la Pompeu i els va demanar compromís i vinculació amb la Universitat Pompeu Fabra. 'Avui no acaba la vostra relació amb la Universitat. Nosaltres ens esforcem cada dia per fer que la Universitat Pompeu Fabra sigui de les millors universitats d'Europa. Però la Universitat Pompeu Fabra serà el que vosaltres sigueu'. El rector va felicitar tots els graduats de l'UPF-IDEC, desitjant-los grans èxits en el seu futur professional i parant-los la mà. 'La Universitat sempre estarà amb vosaltres'.

L'acte, presentat pels alumnes del Màster en Locució, Ricard Llauradó i Maria Victòria Pastor, va servir perquè els graduats rebessin el seu diploma commemoratiu de la mà dels directors acadèmics i va comptar amb moments commovedors com el vídeo 'El coneixement com a actitud' o els testimonials dels alumnes Jordi Vera, del Màster en Direcció de Comunicació, i Tamara Peyretó, del Màster en Advocacia. La celebració, patrocinada pel RACC, va acabar al pati de l'edifici Jaume I de la Universitat amb un còctel de comiat i les tradicionals fotos de grup, selfies amb el mòbil i abraçades 'd'a reveure'.

Entrevista a Neus Ballús a La Vanguardia: 'Hoy en día no seria posible producir 'La Plaga' en España'

Segueix el hashatg #graduacio al Twitter.

Mira el vídeo de la Promoció 2014