REPORTATGE: El repte de Nell English: running amb causa

Nell English va cursar el 2014/15 el Màster en Periodisme Polític Internacional de la UPF Barcelona School of Management, dirigit per Christopher Tulloch. El seu interès per treure a la llum problemes internacionals era evident però no ens imaginàvem quant fins que ens va explicar el seu últim projecte: córrer 724 kilòmetres a Zimbabwe en 17 dies en suport als malalts mentals del país africà.

Nell partirà de la ciutat d’Harare, on va néixer fa 27 anys. El seu destí és arribar a les Catarates Victòria en 17 dies, recorrent 724 quilòmetres des de Harare i creuant Norton, Kwekwe i Lupane. 'Sempre m'ha agradat córrer i volia des de fa ja temps fer una carrera llarga. Em vaig proposar fer aquest recorregut en 17 dies, el que equival a una marató diària i dedicar el meu esforç a recaptar fons a favor d'una causa'.

Nell va estudiar educació primària i secundària a Harare i després va anar a la Universitat de Leeds, a Anglaterra. Des de petita, és una apassionada de l'esport i la salut, en part pel seu pare Christopher qui va ser entrenador dels atletes paralímpics de Zimbabwe. 'Hi ha moltes causes dignes a Zimbabwe a les que m'agradaria donar suport. He treballat amb altres organitzacions benèfiques (orfes, nens discapacitats i càncer) però volia cridar l'atenció en un tema que poques vegades rep el suport o finançament que necesita’.

Nell va decidir dedicar el seu repte a la Zimbabwe National Association for Mental Health (ZIMNAMH)  a fi de de recaptar fons per als malalts mentals de Zimbabwe. 'Al Regne Unit, els temes de salut mental estan potser més reconeguts però a Zimbabwe no tenen tanta veu i difícilment són objecte d'iniciatives de recollida de fons’, explica la Nell. "M'interessa trencar estereotips sobre la forma com la salut mental és tractada i vista per la societat perquè crec que està mal entesa, a tot el món i aquí a l'Àfrica també. Les persones que pateixen de malalties com l'esquizofrènia i el trastorn bipolar són sovint aïllats de la societat. No hi ha molta reflexió en els mitjans de comunicació ni hi ha tanta predisposició social a donar-hi suport com poden tenir altres temes com els animals o els nens’.

Nell es va posar com a objectiu recaptar 2.000 dòlars per ZIMNAMH. Per a això, va obrir la campanya de crowdfunding Ambessa Run a GoFundMe, on ha ja recollit de moment 2.320$. Tots els diners es destinaran a ZIMNAMH. Com està convençuda que l'esport pot ser terapèutic, espera que ZIMNAMH utilitzi part dels diners en la compra d'equips esportius per als pacients de Harare. 'Espero que els permetrà reobrir l'esdeveniment anual interesportiu amb pacients que va haver de ser cancel·lat fa diversos anys per la manca de recursos', afirma.

De Barcelona, ??recorda amb simpatia que va córrer la Marató de Barcelona el 2013, i als companys i professors del Màster en Periodisme Polític Internacional. 'Una barreja d'acadèmics i periodistes professionals", diu. Espera que tots es recordin d'ella i que col·laborin en la seva causa. Des de la UPF Barcelona School of Management li desitgem molta sort i èxit en el seu repte.

Per patrocinar Nell amb una donació a ZIMNAMH, si us plau anar a aquesta pàgina web.