Neix un nou mètode de detecció de textos plagiats en el marc del projecte Text-Entreprise 2.0

Experts investigadors del Laboratori d'Enginyeria en Llenguatge Natural (Lab NLE) de la Universitat Politècnica de València (UPV), han desenvolupat un nou mètode per a la detecció automàtica de textos plagiats i, en concret, de plagi traduït, en el marc del projecte Text-Entreprise 2.0, finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació.

Paolo Rosso, professor del Màster en Lingüística Forense de l'IDEC-UPF i investigador del Lab NLE de la UPV, és el pare del projecte d'investigació juntament amb l'estudiant de Doctorat Alberto Barrón-Cedeño. Rosso assenyala que “en els nostres dies, el problema del plagi, en particular el de text, s'ha incrementat degut al fàcil accés a grans fonts d'informació a través de mitjans electrònics. Desafortunadament, la seva detecció és gairebé impossible de manera manual. Per aquesta raó, és important desenvolupar mecanismes automatitzats que permetin fer la tasca de detecció de plagi i així combatre la creixent temptació de plagiar des de la web".