Núria Basi, nova presidenta del Consell Social de la Universitat Pompeu Fabra

El Govern de la Generalitat de Catalunya va aprova r el passat 25 de juny , a proposta del conseller d\'Innovació, Universitats i Empresa, el nomenament de l\'empresària Núria Basi com a nova presidenta del Consell Social de la Universitat Pompeu Fabra. Basi substitueix en el càrrec a Mercè Sala, que va presidir aquest òrgan des de l\'abril del 2004 fins a la seva mort, ocorreguda el 7 de maig passat.

Núria Basi Moré (Barcelona, 1953) és, des del setembre del 2005, la presidenta de Basi, S.A ., una empresa catalana que dissenya, fabrica i comercialitza peces de gènere de punt, productes tèxtils, calçat i accessoris per a les marques Lacoste, Armand Basi i Ferran Adrià by Armand Basi. Les peces tèxtils es distribueixen en una xarxa de botigues pròpies i franquícies, botigues multimarca i grans magatzems a Espanya i a l\'estranger.

Actualment també és vicepresidenta segona de la Junta Directiva de l\'Agrupació Espanyola del Gènere de Punt i membre de la Junta Directiva de la patronal Foment del Treball Nacional i del Consell d\'Administració de la Fira de Barcelona.

L\'any 2004, la Fundació Internacional de la Dona Emprenedora li va concedir el premi per la trajectòria a l\'empresa familiar. El passat 18 de juny va rebre, juntament amb dues empresàries més, el premi IWEC (International Women\'s Entrepreneurials Challenge) a Nova York, per haver fet créixer i per haver consolidat la seva empresa en un mercat global.