La Federació Internacional d'Atletisme (IAAF) ha escollit a Doha (Qatar) com a seu del Campionat del Món que es disputarà a 2019. Barcelona perseguia la designació des de 2007, quan es va postular per al Mundial de 2013 que es va emportar Moscou. Aquest any, Barcelona semblava la favorita tècnicament però Qatar es va endur finalment el mundial. Què ha passat? Què té Doha que no tingui Barcelona per celebrar el Campionat del Món d'Atletisme? 'Més diners', afirma sense embuts Isidre Rigau, professor del Màster en Direcció i Gestió de l'Esport de la UPF Barcelona School of Management i membre de l'equip que va preparar la candidatura de Barcelona.

'Qatar ha fet una aposta molt forta per l'esport i, tot i no disposar de grans instal·lacions o tenir un clima advers per a les competicions, ha posat sobre la taula el seu major actiu: 37 milions de dòlars, 29,5 milions d'euros, en concepte de promoció i patrocini pels pròxims cinc anys’, argumenta Rigau.

El pressupost del projecte presentat per Qatar també supera en prop de 30 milions de dòlars la proposta de Barcelona. Barcelona comptava amb un pressupost d'uns 50 milions de dòlars i va basar la seva candidatura en base a tres importants eixos: les instal·lacions (l'estadi Olímpic, el Palau Sant Jordi, l'anella olímpica, sis estadis i al voltant de 100 instal·lacions esportives de primer nivell, oferta hotelera, etc.), l'aposta tecnològica (plataforma web multicanal, retransmissions a la carta, aplicacions exclusives per seguir les competicions, etc.) i la implicació de la ciutadania. 'Barcelona ha demostrat per activa i per passiva que per celebrar un gran esdeveniment esportiu compta amb molt més que diners, compta amb el suport i la passió de la ciutadania’, insisteix Rigau i posa dos clars exemples: ‘Qui recorda la cerimònia d'inauguració dels Jocs Olímpics de Seül que va costar el doble que la de Barcelona o la del Mundial de Natació de Roma que també va costar el doble que la de Barcelona? És evident que per fer un gran esdeveniment no és només una qüestió de diners i que la passió amb la que Barcelona i els seus ciutadans viuen l'esport garantia donar al Mundial de l’Atletisme un salt qualitatiu cap a la popularitat d'aquest esport'.