Movistar farà realitat el festival LiveSoundtracks de dos alumnes de l'UPF-IDEC

Foto: Alessia Laudoni

Imagina el teu músic favorit creant la banda sonora de la seva pel·lícula preferida i interpretant-la en directe durant la seva projecció. Cinema i música en directe és precisament la proposta guanyadora de la darrera edició del concurs Artsy-Movistar, dedicat a impulsar la creació de festivals i iniciatives culturals a Catalunya. El projecte el van presentar Anna Mastrolitto i Julia González, dues alumnes del Postgrau en Gestió d'Empreses en la Indústria de la Música de l'UPF-IDEC (Universitat Pompeu Fabra). 'Ens vam conèixer arran d'una conferència sobre internacionalització de festivals on participava David Loscos, director del postgrau i a partir d'aquí vam connectar', expliquen.

Anna Mastrolitto té 33 anys, va néixer a Foggia (Itàlia), es va llicenciar en Comunicació i va fer la seva tesi final de projecte sobre el Sónar. 'Vaig venir a Barcelona pel Sónar. Vaig fer la tesi i això em va introduir en el món dels festivals. Vaig decidir que volia treballar-hi, amb la música. Vaig descobrir el postgrau de la Pompeu Fabra i em vaig apuntar. Era la primera edició '. En canvi, Julia González és alumna de l'any passat, la desena edició. 'Jo vaig venir d'Argentina i em va encantar Barcelona. Vaig decidir quedar-me '. Julia té 35 anys i porta 15 anys treballant en relació amb la música com a dj, organitzadora d'esdeveniments, i actualment és la coordinadora del postgrau que van realitzar.

Anna porta també anys col·laborat en diferents festivals a Barcelona (Loop, Primavera Sound, Mecal, In-edit, Mutek.es). Ella va començar amb LiveSoundtracks com un cicle de cinema amb música en directe fa uns anys. 'Vaig aconseguir incloure’l dins d'algun festival com l'In-edit o el Mutek.es i també es van celebrar esdeveniments puntuals en altres ciutats com La Corunya, a Itàlia i a Alemanya. Però estava sola en l'organització, tenia altres treballs i al final el vaig aparcar '. L'any passat, després de conèixer la Julia i descobrir la plataforma Artsy de Movistar, va decidir recuperar el projecte. 'Ho vaig proposar a la Julia perquè no volia tornar a caure en el mateix error i portar-ho sola. Vam fer la proposta i ens vam presentar al concurs '. Dels més de 30 participants, el jurat va triar tres guanyadors, entre ells LiveSoundtracks per la seva originalitat. Això suposa que aquest any Movistar posarà en marxa el projecte.

Movistar-LiveSoundtracks, aquesta primavera a Barcelona
Així, LiveSoundracks es converteix aquest any en un festival després d'haver estat durant cinc edicions un cicle de bandes sonores en directe. Amb el suport de Movistar, Anna i Julia ja estan treballant en la posada en marxa del festival. 'Podem avançar que Movistar-LiveSoundtracks se celebrarà a principis de primavera a Barcelona', ens comenta l'Anna. Però, amb quins músics? quines pel·lícules? Vladislav Delay, LUOMO, Carsten Nicolai, Mika Vaino, Arbol i Lucrecia Dalt són alguns dels artistes que ja s'han atrevit a musicar en directe les seves pel·lícules preferides. 'Estaríem encantades de comptar en el futur amb artistes com Franco Battiatto, Brian Eno o Michael Nyman... però això són paraules majors avui dia. L'objectiu actual és comptar amb artistes internacionals, nacionals i emergents de música electrònica i instrumental que triïn les seves pel·lícules i componguin les bandes sonores en exclusiva pel festival. A més, hi haurà instal·lacions sonores i audiovisuals, xerrades i masterclass, performances participatives... '. Es tracta de musicar el setè art i ressaltar la bellesa que sorgeix quan so i imatge encaixen a la perfecció. 'Volem que sigui un èxit, que atregui al públic i que el puguem reproduir altres anys i en altres ciutats'.

El suport de Movistar els ha donat la força i la confiança que necessitaven però no s'obliden de les seves orígens. 'Volem comptar amb alumnes del Postgrau en Gestió d'Empreses en la Indústria de la Música de l’UPF-IDEC que vulguin fer pràctiques i també estem pensant a destinar part de la recaptació a una causa benèfica'. El festival Movistar-LiveSoundtracks aterra a Barcelona com un dels projectes culturals més interessants de l'actualitat i sembla que donarà de què parlar.