Mor Manuel Ramón Alarcón, director del Postgrau en Dret de la Seguretat Social i magistrat del Tribunal Suprem

Manuel Ramón Alarcón Caracuel, catedràtic de Dret del Treball i de la Seguretat Social des de l'any 1987, Magistrat de la sala del Social del Tribunal Suprem des del 2010 i actualment director acadèmic del Postgrau en Dret de la Seguretat Social i del Postgrau en Dret Laboral de l'UPF-IDEC, ha mort avui 26 de maig a l'edat de 70 anys.

Es va doctorar en Dret per la Universitat de Sevilla, en la qual va exercir els seus primers anys de docència com a professor de Dret del Treball. Va arribar a Catalunya l'any 1987 per incorporar-se a la Universitat Autònoma de Barcelona, on va ocupar el càrrec de vicerector d'Administració i Serveis (1990-1991).

Posteriorment, ja durant la seva etapa a la Universitat Pompeu Fabra, va ser degà de la Facultat de Dret entre els anys 1992 i 1994, un càrrec que també va ocupar de tornada a la Universitat de Sevilla (1998-2006).

Teòric rigorós i jurista excepcional, la seva comprensió del Dret del Treball i de la Seguretat Social des de la defensa del principi pro operario i de l'estat del benestar,  ha conceptualitzat aquesta branca de l'ordenament jurídic des d'un model constitucional basat en la lluita contra la desigualtat i la justícia social.

El seu llegat a Catalunya deixa un gran número de persones a les quals ha format, que assumeixen el compromís de mantenir-lo.