Miquel Roca crida els nous advocats a recuperar la confiança jurídica dels ciutadans

Miquel Roca Junyent ha fet aquest dimarts una crida als nous advocats per recuperar la confiança jurídica dels ciutadans, en un moment difícil i complex ‘en què el clima social posa en dubte fins i tot el valor de les normes’. El reconegut advocat català i un dels pares de la Constitució ha inaugurat el Màster universitari en Advocacia de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra (IDEC-UPF), amb un discurs en què va analitzar els reptes d'una professió en constant canvi i evolució. ‘No us enganyaré, jurídicament és un moment complex -ha assenyalat-, en què la confiança jurídica en els Estats ha caigut dràsticament. Espanya ocupa el penúltim lloc de l'OCDE i això es trasllada al carrer. Però això no ha de desanimar. És també un moment apassionant i sou vosaltres qui haureu de refer les bases de recuperació de la confiança jurídica’.

Miquel Roca

Roca ha advertit els nous graduats en Dret que s’hauran d’enfrontar a una competència molt dura, entre ells, i fins i tot amb fenòmens com Google, que ja ofereix models de contractes que abans eren responsabilitat dels advocats. Tot i això, els ha animat a exercir ‘la millor professió del món’, cada vegada més necessària perquè la societat reclama seguretat i garanties de benestar, i això s'ho poden oferir els advocats. ‘La gent viu immersa en l'exercici constant de les llibertats i els drets, i els intèrprets d'aquests drets i llibertats som nosaltres, la justícia no és tan propera a la realitat com ho és l'advocacia’, ha asseverat.

Més estudiants que mai

Al costat de Miquel Roca, han inaugurat el màster el rector de la Universitat Pompeu Fabra, Jaume Casals, i la vice-degana del Col·legi d'Advocats de Barcelona, Rosa Maria Barberà Ramos i el director acadèmic del Màster, Ramon Ragués. ‘Sé que ara haureu d’invertir més anys, més esforços i més diners per ser advocats, però això os permetrà sortir més preparats. Precisament, per una formació de gran qualitat, vam crear aquest màster i no ho hem fet sols, sinó conjuntament amb el Col·legi d’Advocats i despatxos professionals on podreu realitzar pràctiques i preparar-vos per a l’exercici de la professió i la vostra inserció al món laboral’, va dir Ragués.

L'obligació legal de realitzar un màster d'un any i superar un examen oficial per poder exercir l'advocacia, que acaba d'entrar en vigor, ha multiplicat el nombre d'alumnes d'aquest tipus d'estudis, de manera que els gairebé 30 matriculats de l'any passat seran en aquest curs gairebé 150, cinc vegades més. El Màster universitari de l'Advocacia de l'IDEC-UPF porta tres anys funcionant com a experiència pilot i és pioner en la seva estructura i el seu contingut. Aquest disseny compta amb el suport dels principals despatxos d' advocats de Barcelona, cinc dels quals estan fins i tot en el consell acadèmic que ajuda a elaborar el programa, cosa que facilita la inserció laboral dels matriculats.