El mercat demanda professionals experts en l'àrea científica i tecnològica

La Comissió Europea estima que el 2015 es necessitaran a Europa més de 700.000 professionals en l'àrea científica, tecnològica i matemàtica. En canvi a Espanya, en l'última dècada el nombre d'estudiants que han optat per carreres científiques i tecnològiques ha baixat un 15%, segons un estudi del Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica -CRECIM-. 'Europa i per descomptat Espanya necessita una societat tecnològica i científicament avançada i ben formada. L'alfabetització científica s'ha convertit en una necessitat en tots els nivells d'ensenyament. D'una altra manera, tindrem un seriós problema davant la manca de professionals qualificats', afirma Daniel Serra de la Figuera, degà de la UPF Barcelona School of Management.

Des de fa quatre anys, la UPF Barcelona School of Management ve integrant la seva metodologia plenament científica i molt centrada en el processament de dades i en l'anàlisi científica a tots els seus programes de formació. 'No es tracta només d'impartir més programes de formació en noves tecnologies o tecnologies de la informació sinó en incorporar aquesta perspectiva de coneixement a totes les àrees des del Management, Administració i Direcció d’Empreses, Negocis Internacionals, Màrqueting, Finances, Business Analytics, Recursos Humans o Emprenedoria'.

Aquest patró d'aprenentatge especialitzat s'utilitza en universitats i escoles de negocis líders en el món com pugui ser Stanford (EUA) i està reconegut com un dels estàndards més avançats de formació en els principals països europeus. ‘La demanda dels Masters of Science va en augment a tot el món però encara són bastant desconeguts a Espanya. Tenint en compte que és precisament el sector científic i tecnològic el que promou més ocupació, és evident que cal fer alguna cosa’, apunta Serra.

La UPF Barcelona School of Management compta actualment amb set Masters of Science, entre ells alguns amb una vessant més tecnològica d’Information Technology (IT) o Bussiness Analytics. 'El que pretenem és que els professionals adquireixin les habilitats tècniques, analítiques i de gestió necessàries per comprendre les grans dades de les empreses d'avui en dia. Només així, serem competitius en un món cada cop més canviant i competitiu', conclou Serra.