El Màster en Mediació Professional se suma a la petició de mediació entre el govern català i espanyol

Els directors acadèmics del Màster en Mediació Professional de la UPF Barcelona School of Management s'han adherit a la petició impulsada per professionals que es dediquen a la mediació i a la gestió de conflictes d'apertura d'un procés de negociació i/o de mediació entre el govern català i espanyol. 'A través de les eines amb les que treballem cada dia, podem ajudar a evitar nous episodis de violència; reduir la tensió; i obrir vies i espais per a la resolució d'aquest conflicte'.

'La situació actual ens porta a un carreró sense sortida. Els professionals de la mediació oferim la nostra ajuda i els nostres serveis per aplanar el camí', explica el co-director del Màster de la UPF Barcelona School of Management, Javier Wilhelm. La petició ja ha estat signada per més de 200 professionals de la mediació.

Maria Munné, co-directora també del Màster explica com és un possible procés en aquest tipus de situacions límits: "En el moment àlgid del conflicte, la reconstrucció de la relació cal pensar en diferents etapes i nivells: La primera és reduir la intensitat de l'agressivitat, a través de pactes puntuals. El temps invertit en aquesta etapa és molt curt. El segon moment mira de definir i re-definir els objectius de cada part i analitzar els escenaris possibles que cada un veu com a sortida a la situació conflictiva. El tercer moment seria legitimar el relat de l'altre, que no implica acceptar-lo, i redefinir els aspectes que cada un pot aportar en la gestió de la disputa i compartir i reconèixer aquesta necessitat mutua. I finalment, hauríem de sanar la situació viscuda i proposar un procés de transformació de la relació que permeti escenaris acordats".

Els mediadors defensen que és responsabilitat dels governants fer tot el possible perquè els conflictes no tinguin conseqüències negatives. 'Tot conflicte és una oportunitat per construir nous escenaris de relació en els quals tots en poden sortir beneficiats'. I es mostren convençuts que les eines de la mediació i la gestió de conflictes poden donar sortida a aquesta situació. Per això, la petició emplaça els governs espanyol i català a obrir i mantenir contactes per a la negociació del conflicte, amb l'ajut -si s'escau- de mediadors que facilitin la reducció de l'actual escalada del conflicte, i trobar una solució acordada entre les dues parts.

Taula de debat i reflexió a la UPF Barcelona School of Management
Amb motiu de l'inici de la 5ª edició del Màster en Mediació Professional, la UPF Barcelona School of Management ha organitzat una taula rodona de debat i reflexió que porta per títol "Re-Sentir Barcelona amb la mediació" i serà conduïda pels directors del màster, Maria Munné i Javier Wilhelm.

La conferència s'emmarca en el context de la situació viscuda a Catalunya i l'ús de la mediació com a eina per generar un espai segur de diàleg on compartir pensaments i emocions després de moments de gran conflictivitat social com han estat, per exemple, els atemptats del passat mes d'agost a Barcelona i Cambrils o després dels actes violents del passat 1 d'octubre. L'objectiu és exposar una sèrie d'idees que conviden al diàleg i participació de tots els assistents.

Entre els ponents participants a la taula rodona hi ha Pere Notó (professor de la UPF, psicoanalista i expert en conducció i dinàmica de grups), Xavier Pastor (Intendent, cap de la unitat de mediació dels Mossos d'Esquadra i mediador) i Alfonso López (responsable de l'estructura de treball espanyol sobre el Nord d'Àfrica d'Aministia Internacional i responsable de l'àrea d'Estudis i Polítiques Transversals de l'Ajuntament de Castelldefels).