Mayor Zaragoza: 'Si no som capaços de ser divulgadors de coneixement, aquest no serveix per a res'

‘La informació ha de ser lliure, responsable, veraç i mai esbiaixada’. Amb aquesta frase va començar la seva conferència Federico Mayor Zaragoza en l'acte d'inauguració de la 19a edició del Màster de Comunicació Científica de l'IDEC-UPF, per on ja han passat més de 500 alumnes. Al seu costat, el director de l'Observatori de Comunicació Científica i professor del Màster, Vladimir de Semir, i Enric Banda, director de l'Àrea de Ciència i Medi Ambient de la Fundació La Caixa.

La importància de la ciència, de la investigació i del descobriment científic és per a Mayor Zaragoza essencial per a una societat que vol avançar. 'Però si no som capaços de ser divulgadors del coneixement, aquest no serveix per a res. La gent necessita saber, necessita conèixer per participar i per transformar la societat’, afirmà Mayor Zaragoza. Aquesta participació social és un objectiu de la Fundació Cultura de Pau i del mateix Mayor Zaragoza. Minuts abans d'iniciar la conferència, Mayor Zaragoza ens confessava: 'El món actualment és un desastre. No som responsables de res, ni del que li passa al Medi Ambient ni a les persones que moren de fam. Si volem transformar aquesta realitat, cal difondre el coneixement en profunditat. No podem permetre que un món amb 198 països sigui governat per 8 o 20 persones del G-20 o que 85 persones al món tinguin tants diners com la meitat de la població mundial. Cal canviar això i ho hem de fer les persones’. Per a això, Mayor Zaragoza proposa reforçar les democràcies en tots els seus pilars, especialment l'Educació, la Salut, el Benestar Social... I per això, no s'ho pensa dues vegades abans de qualificar de ‘disbarat’ la llei educativa del ministre Wert, la llei de l’avortament del ministre Gallardón, les retallades en salut o en I+D+I. ‘El coneixement i la informació jugaran un paper fonamental en el començament de la nova societat', assegura.

Optimista i inspirador, Mayor Zaragoza anima els alumnes del Màster en Comunicació Científica a difondre el coneixement. El futur d'aquesta societat depèn de nosaltres i no n'hi ha prou amb ser espectadors , hem de ser actors i protagonistes del nostre propi destí '.