Els alumnes del UPF- IDEC poden accedir a unes 600 empreses per fer pràctiques professionals

• El centre de formació contínua de la Pompeu Fabra llança aquest any nous programes en "legal compliance", usabilitat web i tecnologia de l'esport

Al voltant de 700 alumnes de màster i programes de postgrau de l'UPF-IDEC aconsegueixen realitzar cada any les seves pràctiques professionals en empreses relacionades amb els estudis que realitzen. El centre de formació contínua i cursos d'especialització de la Universitat Pompeu Fabra manté acords amb més de 600 empreses que busquen cada any els millors candidats perquè iniciïn el seu camí professional.

Aquesta extensa xarxa d'entitats col·laboradores s'ha aconseguit després de dues dècades de funcionament amb un mateix objectiu: especialitzar els universitaris, professionals i fins i tot als directius d'empresa amb formació actualitzada d'acord amb les necessitats del mercat i del moment, cosa que sempre ha estat un handicap per resoldre en la formació espanyola. Els programes a mida i especialitzats se centren en 8 grans àrees però es reparteixen en més de 50 cursos diferents, que intenten cobrir molts camps específics de diferents sectors.

Així, centrats en el valor que ofereix l'especialització, cobreixen des de les àrees més clàssiques en què l’UPF- IDEC va iniciar la seva activitat, com poden ser el Dret, la Comunicació o les Polítiques Públiques, a les noves especialitzacions sorgides en els últims temps com l'art digital, l'edició literària, la creació de videojocs, les tecnologies de la informació, la gestió cultural, la traducció especialitzada o tot el relacionat amb la salut i el benestar. Són camps professionals que per la seva condició innovadora o pel seu grau d'especialització requereixen professionals molt preparats. Tant és així, que l’UPF-IDEC ofereix també formació adaptada a empreses i organitzacions, per qui dissenyen cursos i plans de formació a mida pels seus empleats.

Pel proper curs acadèmic, han obert nous programes especialitzats en "legal compliance", l’experiència d'usuari i usabilitat en els entorns web i tecnologia de l'esport, tres sectors clarament a l’alça avui en dia.

Suport al talent

Per completar el seu suport als alumnes que aposten pels cursos del UPF-IDEC, el centre té oberts acords de finançament amb entitats financeres, beques específiques a programes, algunes concedides per part d'entitats col·laboradores, i un programa de beques exclusiu per donar suport al talent. Aquest any, per exemple, han concedit un total de 56 beques talent als seus alumnes més brillants. La nota mitjana dels expedients acadèmics que han estat aprovats és de 9 i la beca els sufraga entre el 25 i el 50% de la matrícula del màster escollit.