Masterclass de la periodista Neus Bonet pels estudiants dels masters en periodisme

Neus Bonet, periodista a Catalunya Ràdio i degana del Col·legi de Periodistes de Catalunya, va impartir una masterclass als alumnes dels tres masters en periodisme de la UPF Barcelona School of Management (Periodisme Polític Internacional, Periodisme Cultural i Periodisme Esportiu).

El director acadèmic dels Masters, Carles Pont, va explicar que Neus Bonet té una llarga experiència com a periodista. 'Crec que Neus Bonet representa l'essència del que vosaltres heu d'aprendre en el màster: l'essència del periodisme, una professió on no hi ha horaris, no et pot caure mai el bolígraf. Un exemple de vocació i de voluntat constant per aprendre i adquirir nous coneixements'.

Neus Bonet va parlar els estudiants de la importància de saber escoltar en periodisme. 'Heu escollit una professió que malauradament avui en dia és molt sacrificada i poc reconeguda. Però si l'heu escollit, és perquè us sentiu periodistes. No oblideu mai que periodisme es, com deia el mestre Enrique Meneses: 'Ir, ver, escuchar, volver y contar'. Bonet va dir que ella hi afegiria, a més, el 'submergir-se i contrastar les fonts'. 'Explicar el context, el perquè, les raons, les conseqüències... Aquesta és la veritable tasca del periodisme', va dir.