Masterclass del periodista i editor Juan Cruz sobre la seva visió del món editorial

20 Junio - 2014

El Màster en Edició de l'UPF-IDEC comptarà el proper 25 de juny amb la participació del periodista i editor Juan Cruz, adjunt a la direcció del diari El País. Juan Cruz va rebre el Premi Nacional de Periodisme Cultural 2012, atorgat pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
La seva masterclass porta per títol 'Una visió zenital del món editorial' i tindrà lloc dimecres 25 de juny a les 18.30h. a l'auditori de l'UPF-IDEC (Balmes, 132). Serà presentada per Javier Aparicio Maydeu, professor de la Facultat d'Humanitats de la UPF i director del Màster en Edició.
La conferència de Juan Cruz arriba una setmana després de la taula-rodona celebrada amb Jorge Herralde (fundador d'Anagrama), l'escriptor Eduardo Mendoza, Nahir Gutiérrez (directora de comunicació de Seix Barral, Grup Planeta), Sandra Bruna (Agència literària Sandra Bruna) i el periodista i escriptor Ricard Ruiz Garzón i constata un cop més el prestigi internacional i la plena consolidació dins el sector editorial del Màster en Edició, que està a punt ja de complir el seu 20è aniversari.
En aquests 19 anys, el Màster en Edició de l'UPF-IDEC ha comptat amb gairebé 900 participants i compta amb el suport i col·laboració de tot el sector editorial espanyol, des del Grup Planeta, Anagrama, Penguin Random House, Grup 62, Google, Círculo de Lectores, el gremi d'editors de Catalunya, la fira del Llibre de Franckfurt o CEDRO, entre molts d'altres. Això li permet mantenir constantment actualitzats els continguts acadèmics, el contacte amb el món editorial i comptar cada any amb ponents de reconegut prestigi internacional.

Acte de cloenda dedicat al gran editor Jaume Vallcorba
La cloenda d'aquesta 19ª edició del Màster en Edició tindrà lloc el proper 1 de juliol a les 19.00 hores a l'auditori de l'edifici Balmes, un acte que el director del Màster, Javier Aparicio Maydeu, vol dedicar a subratllar el prestigi de la trajectòria i la personalitat internacional de l'editor Jaume Vallcorba com a fundador de Quaderns Crema i El Acantilado. La carrera de Jaume Vallcorba en el món editorial ha estat reconeguda en nombroses ocasions i especialment l'any 2002 amb el Premi Nacional a la Millor Tasca Editorial pel Ministeri d'Educació i aquest any amb el Premi Nacional de Cultura CoNCA 2014. El senyor Vallcorba ha preparat un text per adreçar-se als alumnes, futurs editors.