El Màster en Edició i Ediciones Urano creen una acceleradora de projectes editorials

• Els estudiants podran presentar els seus projectes de final de màster amb les idees de negoci més innovadores per al seu desenvolupament empresarial
  • Edicions Urano finançarà el llançament dels projectes escollits a través del grup Inversions Papiro

La UPF Barcelona School of Management, a través del seu Màster en Edició, i Ediciones Urano, a través del grup Inversions Papiro, han creat un programa accelerador de projectes editorials. Segons el conveni signat la primera setmana d'abril, els alumnes podran presentar els seus projectes Final de Màster (TFM) perquè Ediciones Urano, a través d'Inversions Papiro, seleccioni els projectes més innovadors i amb viabilitat de desenvolupament empresarial per finançar el seu llançament. 'Els projectes del Màster tenen com a requisit que siguin innovadors, sostenibles com a negoci i realitzables en el mercat. Per tant, el suport i l'apadrinament d'Ediciones URANO serà un valuós trampolí per la seva carrera professional però també per al creixement i desenvolupament de la pròpia indústria editorial, que es beneficia del seu talent innovador', explica Javier Aparicio Maydeu, director del Màster en Edició.

El projecte individual de final de màster és un requisit indispensable per a l'obtenció del títol. Ediciones Urano, amb clara orientació cap al desenvolupament de noves línies en el sector editorial, fa així una aposta clara pels estudiants de la UPF Barcelona School of Management. 'Som conscients que la gent jove és la que ha de definir el futur del sector editorial. L'any passat vaig formar part del jurat en el Màster i em van sorprendre les propostes dels estudiants per la seva visió nova, no viciada, atrevida, innovadora. I això és precisament el que busquem: una incubadora d'idees interessants que Urano pot apadrinar i això els pot permetre als estudiants pensar en gran", ha explicat Joaquín Sabaté, director general d'Edicions Urano.

Urano ofereix des del seu departament d'Innovació una aliança als estudiants de les idees escollides i el finançament del llançament del projecte empresarial. Si el projecte és viable, Urano els proporcionarà tota la seva infraestructura per posar en marxa la idea. 'Els proposem associar-nos, finançar el llançament i utilitzar l'estructura funcional d'Urano amb presència a 8 països perquè el projecte sigui un èxit'.

20 anys de formació i contribució al sector

Després de més de 20 anys dedicats a la formació, el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management és més que un programa de formació de professionals, és tot un referent per a la indústria. Al llarg d'aquests anys, el Màster ha aconseguit implicar tot el sector en el seu programa: autors, editors, gestors editorials, agents, dissenyadors gràfics, crítics, periodistes culturals, community managers, llibreters, financers, etc. De fet, el Màster compta avui amb el suport i col·laboració de tot el sector: el Grup Planeta, Penguin Random House, Anagrama, GOOGLE, Grup 62, Cercle de Lectors, CEDRO, Edicions Urano, el Gremi d'Editors de Catalunya, la gran impremta Cayfosa, la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara o la Fira del Llibre de Frankfurt, entre d'altres empreses i institucions líders.
Han estat alumnes del màster Cristóbal Pera (Director de The Wylie Agency Espanya); Laura Ceccacci (Fundadora i directora de Laura Ceccacci Literary Agency); Miriam Paulo (Editora de Penguin Clàssics, Random House); Daniel Cladera (Foreign & Audiovisual Rights Manager de Grup Planeta); Anna Muñoz (Rights Manager d'Acantilado - Quaderns Crema); Diana Hernández (Editora de Turner Llibres); Laia Salvat (Responsable de comunicació i màrqueting de Duomo Edicions); Berta Noy (Directora editorial d'Ediciones B); entre molts d'altres. I en 20 anys han arribat a crear-se fins a 15 empreses editorials de diferent índole, concebudes i liderades per exalumnes.